טאבלטים: הפער מצטמצם

מכירות הטאבלטים ברבעון הראשון של 2013 הסתכמו ב-40.6 מליון יחידות. אפל ממשיכה להוביל את השוק, אבל הפער מול אנדרואיד הצטמצם מאוד.

דורון רותם שני , כ' באייר תשע"ג

ה-iPad ממשיך להוביל, אבל בפער קטן יותר
ה-iPad ממשיך להוביל, אבל בפער קטן יותר
אפל

אפל ממשיכה להוביל את שוק מכירות הטאבלטים. כך עולה מנתוני המכירות של הרבעון הראשון של 2013.

לפני הדו"ח של חברת מחקרי השוק Strategy Analytics הצליחה אפל למכור 19.5 מליון יחידות של אייפדים ברבעון המדובר, וזאת לעומת 17.6 מליון יחידות של טאבלטים שמבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד מבית גוגל.

לפי המספרים הללו נתח השוק של אפל הוא 48.2% לעומת 43.4% של אנדרואיד, אך הדו"ח מציין את המכירות של הטאבלטים שנמכרים על ידי חברות מותג בלבד, חברות שאחראיות לכל שלבי התכנון והמכירה של הטאבלטים, גם אם לא לייצור בפועל. לפי חברת ניתוחי השוק, אם מצרפים למכירות אלו גם את מכירות הטאבלטים 'הלבנים', טאבלטים שמיוצרים על ידי חברות ODM ונמכרים כמות שהם ללקוחות סופיים שמדביקים עליהם שם משלהם, אנדרואיד כבר מוביל עם 52% מהשוק לעומת 41% מהשוק למוצרי אפל.

מהדו"ח הנוכחי עולה שטאלבטים המבוססים על חלונות 8 של מיקרוסופט, מסוג RT או פרו, הגיעו למכירות של כ-3 מליון יחידות שמהווים 7.4% מהשוק. המרחק מהמובילות עדיין גדול מאוד.

בסך הכל נמכרו ברבעון הראשון של 2013 40.6 מליון טאבלטים, עלייה של 117% לעומת הרבעון המקביל ב-2012 אז נמכרו 18.7 מליון יחידות. נתונים אלו מוכיחים, לצד המכירות בשוק ה-PC, את הכוח המתחזק של מכשירים אלה בשוק. 


הצעות והערות ניתן לשלוח לדואר אלקטרוני: computers@inn.co.il