ערי מדבר אחרות
ערי מדבר אחרותהבימה

אקטואליה, על בימת תיאטרון היא דבר מרגש. במיוחד כשמדובר באמריקה הגדולה, על שתי מפלגותיה, על מלחמה שהיתה קרובה אלינו והיינו אף חלק ממנה (מלחמת עירק כשקולין פאול ה"אפרו" לפי ההצגה, משמש בה שר ההגנה ולפני כן רמטכ"ל) וכמובן הנשיא לשעבר רונלד ריגן. הסיפור מעניין ומעלה הרבה מחשבה ותהייה.

האב (עודד תאומי הנפלא)– שחקן קולנוע לשעבר, רפובליקני שמרן ותומך בכל המלחמות של אמריקה –ידיד קרוב של רונלד רייגן, שאף מינה אותו לתפקיד שגריר. האם ( גילה אלמגור הותיקה  והמנוסה), יהודייה ( זה מודגש כמה פעמים) שגם היא רפובליקנית אדוקה שוויתרה על קריירה כדי לתמוך בפעילותו הפוליטית של בעלה.

כיום, בערוב ימיהם, הם מתגוררים באחת מערי המדבר של קליפורניה. למשפחה היו שלושה ילדים. אחד מהם, הנרי, סלד מהפוליטיקה של הוריו נסחף לטרור והיה שותף לפיגוע נגד מלחמת ויאטנם. השני (עדו אלתרמן) הוא מפיק תכניות  בטלויזיה, והבת ( איילת רובינסון- מוכשרת בטירוף)  ששרדה דיכאון עומדת לפרסם ספר שמאשים את ההורים בכל מה שקרה במשפחה. עכשיו, בערב חג המולד, בביקור הראשון שלה בבית מאז ההתמוטטות, היא מגלה למשפחתה במה עוסק הספר החדש שלה: זהו ספר זיכרונות על ילדותה במשפחה, ובעיקר על הצל שרובץ על המשפחה כבר למעלה מעשרים שנה

במהלך החג הזה קמים לתחייה כל השדים שמבעתים את המשפחה, ומתפתח מאבק איתנים של כולם בכולם, על ערכים, על נאמנות, על אהבה, על החיים ועל המוות.

הדילמה, באמת מעניינת. לכולנו יש הרי את הספקות והתהיות הללו בגידול ובחינוך הילדים. מה קורה כשהילד לא הולך בדרכנו? מה אנו אמורים לומר עם בן לא רוצה להתגייס לצבא לדוגמא? (שאלה שמעלה ההצגה). שאלות רבות ותהיות לא מעטות. הבימוי מעניין ומלא תוכן, הליהוק מצויין וכעת לא נותר אלא לענות על השאלות.

תיאטרון הבימה מעלה את “ערי מדבר אחרות” מאת ג’ון רובין בייטס. תרגום: דורי פרנס. בימוי: חנן שניר. תפאורה: אלכסנדרה נרדי. תלבושות: מאור צבר. עריכה מוסיקלית: יוסי בן נון. תאורה: מאיר אלון. לכו לראות. רק כדי להבין  שגם לאחרים יש דילמות בחיים.