תג מחיר
תג מחירפלאש 90
כתובת 'תג מחיר' רוססה לפנות בוקר (רביעי) על בית בכפר ביתילו, מערבית לרמאללה ובסמוך ליישוב נווה צוף.


לאחר מכן, נרשמו עימותים בין תושבי הכפר לעשרות מתיישבים. כוחות צה"ל ומג"ב פעלו כדי להפריד בין הצדדים בכפר. כוחות צה"ל פרוסים מסביב ליישוב יצהר כדי להרגיע את הרוחות.
 
במהלך העימות נפצע מתיישב באורח קל מיידוי אבנים. הוא טופל במקום ולא נזקק לפינוי לבית חולים.
 
מוקדם יותר הלילה, נתקעו כלי רכב ישראליים בחסם אבנים שהניחו פלסטינים בצומת ביתילו שבכביש נווה צוף - נחליאל, כך מדווחת סוכנות תצפית. קבוצה של כ-30 פלסטינים תקפה את כלי הרכב באבנים, במוטות ובברזלים. באירוע לא היו נפגעים, נזק נגרם לחמישה כלי רכב.  



אחד מכלי הרכב שניזוקו (צילום: סוכנות תצפית)


הרב אליקים לבנון, רב ישובי השומרון וראש ישיבת אלון מורה, השתתף אתמול (שלישי) בעצרת תושבי השומרון בצומת תפוח, ותבע מהממשלה לטפל ביד תקיפה במצב הביטחוני.

"העלינו את הממשלה הזו לשלטון על מנת לשנות את המצב ביהודה ושומרון, יש להחיל את הריבונות על כל שטחי יהודה ושומרון. לבנות ולא להרוס. הנושא המרכזי היום איננו הבג"צים של גבעת אסף ושל עמונה, זה לא הנושא המרכזי, להוריד את הנושא הזה מהכותרות ולהוריד את בתי המשפט ואת בג"ץ מהכותרות", אמר הרב.

לדבריו, "הנושא היום הוא המשך הפיגועים בצירים, שלושים ומשהו שנה של פיגועים בצירים. נכון כולם מתגאים ששנה ומשהו לא היה רצח, שמחה גדולה באמת שלא היה רצח במשך שנה ומשהו. כשיהיה ארבעים שנה שקט אז נדע שהשגנו את המטרה".

הרב לבנון קרא לממשלה לפעול באופן נחושה נגד הטרור, "הביטחון נתון בידי הממשלה, לא בידי האזרחים. שמעתי שיש אופנה חדשה, לטפל בסוגיית 'תג מחיר'? זוהי הבעיה שלנו? 'תג מחיר'? אם ממשלת ישראל תנקוט בצעדים של 'תג מחיר' אמיתי, כפי שממשלה צריכה ויודעת לעשות, לא יצטרכו אזרחים לעשות 'תג מחיר'. אני נגד 'תג מחיר', אני אומר את האמת ולא מתיירא לומר זאת, אבל 'תג מחיר' הוא תוצאה של זה שאין 'תג מחיר' של הממשלה".