"כבוד למגזר". גלי צה"ל
"כבוד למגזר". גלי צה"לצילום: פלאש 90
תשעה מתוך ארבעים החניכים בקורס העיתונאים הצעירים של גלי צה"ל, הם בוגרי מוסדות הציונות הדתית.

כיום משרת בגלי צה"ל כתב בכיר אחד מקרב הציונות הדתית. בנו של הרב אורי שרקי, יאיר, משרת בתחנה הצבאית ככתב לענייני דתות ובית הנשיא. 

עמית סגל, כתב חדשות 2, סיפר בדף הפייסבוק שלו כי בקורס הכתבים של גלי צה"ל "יש גם ייצוג נאה לפריפריה, וייצוג נאה אבל פרופורציונלי לתל-אביב וסביבתה".

בהתייחסו לחניכים הדתיים בגלי צה"ל אמר סגל כי "אלה חדשות נהדרות ממש כי גלי צה"ל היא בית הספר הלאומי לתקשורת ונבחרת העתודה של עיתונאי ישראל. עיתונות עם גיוון אנושי רב יותר היא עיתונות מאוזנת יותר, טובה יותר - וגם פופולרית יותר".

בוועידת 'בני עקיבא' שהתקיימה בחול המועד פסח האחרון, נשאל סגל מה הדבר הכי חשוב, לדעתו, שהיה רוצה לומר לנוער הדתי לאומי. "הדבר שהכי נוגע זה הרצון שבוגרי 'בני עקיבא' ימשיכו להשתלב בכל תחומי החיים ובמיוחד בתחום שנוגע אלי, בתחום התקשורת".

התקשורת הוזנחה בשנים האחרונות על ידי הציבור הדתי לאומי, טען אז סגל, "לא לגמרי ברור למה, אולי כי המחשבה היתה שהכל כבר הסתדר אבל זה לא". הוא הדגיש כי אינו חושב שבוגרי 'בני עקיבא' חייבים "לדהור בהמוניהם" לגלי צה"ל ולשירות צבאי בעיתון 'במחנה', אולם מי שמתעניין בתחום "צריך לחשוב גם על זה. גם זו תרומה לחברה הישראלית אפילו שלא שמים מדי ב' או אוכלים מנות קרב.

"זאת תרומה חשובה מאוד ומי שזה מעניין אותו - צריך ללכת לשם", קבע סגל והסביר כי "מי שמתעניין בחדשות ויש לו יצר סקרנות ורצון להשפיע, צריך לדעת איפה הוא ולא לחיות בתוך איזו בועה אלא לשמוע חדשות ולדעת מה קורה בעולם. ידע כללי זה אף פעם לא מזיק. צריך לשאוף למקומות ברי השפעה", אמר סגל.