פעילות מסיונרית. ארכיון
פעילות מסיונרית. ארכיוןצילום: יד לאחים

שעה קלה לאחר שמיסיונרים פשטו על רחובות הפלמ"ח וסנש ברובע ג' באשדוד, והחלו בחלוקת חומר בתיבות הדואר, הוזעקו פעילי יד לאחים למקום.

הפעילים הגיעו לשטח והתריעו בקול בפני התושבים על הסכנה האורבת לפתחם בדמות עלוני ההטפה התמימים למראה שהונחו בתיבות הדואר שלהם. המיסיונרים מיהרו להסתלק מהמקום.

זמן קצר לאחר מכן נודע לפעילי יד לאחים כי המיסיונרים עברו למקום אחר וכי עתה הם מחלקים את אותו חומר הרסני במתחם הקניות 'סטאר סנטר'. הפעילים מיהרו להתייצב במקום כשהם מסבירים לעוברים והשבים כי מטרת חלוקת החומר המיסיונרי אינה אלא העברה על דתם של כמה שיותר יהודים והטבלתם לנצרות רח"ל.

המיסיונרים הנזעמים יצאו משלוותם בראותם כי גם כאן לא יוכלו לבצע את זממם והתנפלו בחמת זעם ובאלימות פראית על פעילי יד לאחים.

עוברים ושבים מיהרו להזעיק את המשטרה לנוכח האלימות הברוטלית. ניידת משטרה שהופיעה במקום עצרה את שני המיסיונרים לחקירה ומן המשטרה נמסר כי נפתחו להם תיקים פליליים.

הרב צבי דרנגר, מפעילי יד לאחים באשדוד, סיפר כי "עוד קודם לכן ניסו המיסיונרים לחטוף את המצלמה שהיתה בידי אחד הפעילים ואשר נועדה לתיעוד פעולות המיסיונרים.

למעשה", סיכם דרנגר, "בפעולתם האלימה, כשהחלו להכות ולהתנהג בברוטליות, הסירו המיסיונרים את המסווה מעל פניהם וכל הנוכחים במקום הבינו כי מדובר באנשים בעלי מטרה זדונית. ההסברים שלנו הפכו למיותרים".

ובתוך כך, משטרת ישראל הודיעה לאחרונה על סגירת תיק החקירה נגד שני פעילי יד לאחים שנעצרו לפני כשנה בחשד שווא, תוך כדי נסיון נואל לקשור אותם לפעילות אלימה אשר מעולם לא התרחשה.

הרב בנימין קלוגר, איש המחלקה למאבק במיסיון נעצר אז לנגד עיני רעייתו וילדיו ונאלץ לבלות לילה בתא המעצר במגרש הרוסים. בבוקר, כשהובא לבית המשפט לדיון בהארכת מעצרו, נזפה השופטת במשטרה וקבעה כי אין כל ראיה הקושרת אותו לחשדות שכביכול מיוחסים לו והורתה לשחררו לאלתר.

במקביל, נעצר לחקירה הרב בנימין וולקן, רכז פעילות השטח של המחלקה למאבק במיסיון בארגון יד לאחים, בגין אותם חשדות מופרכים ומשוללי יסוד. השבוע, כאמור, הודיעה המשטרה על סגירת תיקי החקירה נגד השניים.

מיד לאחים נמסר כי המחלקה המשפטית שוקדת על דרכי תגובה לנוכח סגירת התיק ועצם ההטרדה והמבוכה שהיו כרוכות בפתיחתו.

עוד אמרו השבוע ביד לאחים: "נמשיך לנקוט בכל הכלים הלגיטימיים העומדים לרשותנו, על מנת להצר את צעדי המיסיון ולבלום את מאווייו ההרסניים".