לידה אחרת
לידה אחרתחסדאי

נשים רבות מחפשות לאחרונה חווית לידה אחרת, משמעות בלידה ועוד. סדנת הכנה רוחנית ללידה של הזמרת דפנה חסדאי באה לתת מענה לצורך הזה.

חסדאי מספרת, "אני מספרת ליולדות שלידה זה אותיות ליד ה', בלידה היולדת הולכת להיפגש עם הקדוש ברוך הוא והפגישה הזו היא פגישה מאוד גדולה. במהלך הלידה מופיעים חיים, זו חוויה גדולה. צריך להכין את הכלים לחוויה העצומה הזו, מרגישים אור גדול וצריך לדעת איך להכיל את האור הזה".

"במהלך הסדנא היולדת רוכשת כלים רוחניים שיעזרו לה להכיל את החוויה הזו. לפי  הכנת הכלי, כך הרגשת האור, אם היא מכינה את הכלים נכון היא מרגישה חוויה רוחנית גדולה" מבטיחה חסדאי ומדגישה כי "מי שלא עוברת הכנה רוחנית חשה את הרגשות המוכרים של התרגשות, פחד וחששות ולעיתים לא יודעת כיצד להתמודד עימם".

אז מה לומדים בסדנא? "לומדים לתת ביטחון בה', אמונה, ריכוז בלידה – חשוב שהיולדת תהיה מרוכזת במה שהיא צריכה לעשות עכשיו ולא בפחד או בכאב".

מי הנשים הבאות לסדנא? "נשים שמחפשות קומה נוספת מעבר לקורס הטכני של הכנה ללידה, נשים רוחניות שרוצות להרגיש את ה' בלידה".

"במהלך הסדנא אני מגלה כל מיני סודות", מספרת חסדאי, "אחד מהסודות הוא שאנו מתקנות את חווה אימנו – סוד החדווה. לחווה אימנו קראו חיה ואחרי החטא קראו לה חווה. הרב אבולעפיה אומר שהתיקון שלה הוא להיות בחדווה. אישה שהולכת ללדת לא באה כמישהו פרטי, אלא מורידה נשמה לעם ישראל ועושה תיקון, התיקון הוא להיות בחדווה. אנו לומדות איך להיות בשמחה במצב של כאב".

לדבריה, יש נשים המגיעות לסדנה גם אחרי 10 לידות ויש שכבר בלידה ראשונה, "נשים רוצות לידות טובות, לא רוצות להתרכז בכאב אלא לחוות חוויה אחרת  לא של הכאב והפחד", מסבירה חסדאי, "נשים רוצות לחוות חוויה רוחנית של לידה, חוויה שמחה, חוויה טובה ונעימה".

הסדנה חוויתית מאוד ומתנהלת בלימוד, בשירה, הרפיה רוחנית, משחק קלפים להריון ולידה ועוד. לחסדאי יש גם דיסק עם שירים המיועדים ללידה, "בבית החולים קראו לי היולדת המזמרת כי במהלך כול הלידה שרתי ורקדתי," אומרת חסדאי.

הסדנה כוללת גם הכנה רוחנית לאחרי הלידה, "במהלך הלידה נשים מגיעות לאורות אבל אחרי לידה יש נפילה והתרסקות וצריך הכנה גם לזה. הנשים לומדות איך אפשר לצאת מהדכדוך. דרך תפילה וקשר עם ה' אפשר לצאת מהמקום החשוך הזה".

בהכנה רוחנית  לאחר הלידה עוסקת הסדנה בנושאים נוספים כגון התאוששות, הנקה רוחנית, זוגיות לאחר הלידה ועוד.

ביום ראשון הקרוב תיפתח סדנה בירושלים, "אני רוצה  שהרבה נשים יגיעו ולכן החלטתי לפתוח סדנה בירושלים, החלום שלי להמשך הוא להקים מכון שיעסוק כולו בזה. גם היום יש תומכות לידה שבאות לסדנה ומעבירות הלאה את המסרים".

היכן? במכון אורה רח' כנפי נשרים 3 קומה ג'.

למי מיועדת? לנשים בהריון, לנשים לאחר לידה, ולתומכות לידה.

מתי? ביום ראשון בשעה 20:00-22:00 בערב - באופן קבוע.

מחיר לשיעור: 50 - התחייבות מראש ל 4- שיעורים.

(לפרטים, לרכישת ספרי הכנה רוחנית ללידה ודיסק עם שירים ללידה 0546758885)