אש בדמשק
אש בדמשקרויטרס
שורה של פיצוצים עזים נשמעו הלילה בדמשק, בירת סוריה. כך דיווחה הטלוויזיה הסורית, שטענה כי הסיבה לפיצוצים היא תקיפה אווירית נוספת של צה"ל.

האופוזיציה הסורית דיווחה כי מספר יעדים אסטרטגים של הצבא הסורי הופצצו. בתקשורת הסורית דווח כי מרכז מחקר צבאי הממוקם בעיר נפגע במהלך ההפצצה.

תושב דמשק סיפר לרשת "אל ג'זירה" כי רעש הפיצוצים בעיר היה "חסר תקדים", וכי כל מי שהיה בסביבה הרגיש כמו ב"רעידת אדמה". מספר עדי ראייה סיפרו כי הבחינו במטוסים שחגים בשמי העיר סמוך לפיצוץ.

בישראל אין תגובה לדיווחים, אך רשת NBC ציטטה הלילה גורם בכיר בממשל האמריקני שאישר כי מטוסי קרב ישראלים הם שהפציצו את מתקן המחקר בדמשק.

אם הדיווחים נכונים, הרי שמדובר בתקיפה ישראלית שנייה בסוריה בימים האחרונים. אמש אישר גורם ישראלי כי חיל האוויר תקף יעד בסוריה כפי שדווח בתקשורת האמריקנית.

"היעד שהותקף הוא משלוח של טילי קרקע קרקע מתקדמים לטווח ארוך - זה נשק שמשנה את כללי המשחק", אמר הגורם לסוכנות הידיעות AP.

ראש האגף הביטחוני-מדיני במשרד הביטחון, האלוף (במיל') עמוס גלעד הכחיש אתמול בבוקר את הפרסומים על האישור של "הגורם הישראלי הרשמי" לתקיפה. "אני מצטער, אני לא יודע מה זה 'מאשרים'. אני לא יודע מי הגורמים האלה", אמר גלעד והוסיף, "אצלי גורם רשמי זה דובר צה"ל".

העיתון "ניו יורק טיימס" דיווח כי תקיפת מטוסי חיל האוויר נועדה לפגוע בטילי קרקע-קרקע מסוג פאתח מאה ועשר S, ששלחה איראן לחיזבאללה. הטילים אוחסנו בנמל התעופה בדמשק.

"הטילים שהושמדו יכלו לפגוע בתל אביב", נאמר באחד הדיווחים.