אל מול ישיבת הממשלה שתתכנס היום בהר הרצל יפגינו הבוקר (ראשון) תושבי גבעת אסף שבבנימין בדרישה מהממשלה לקבוע בתשובתה לבג"ץ כי אין בכוונתה להרוס את בתיהם.

בראיון ליומן ערוץ 7 מספר דובר הישוב, בני גל, את הרקע לקריאתם זו היום של התושבים. גל מציין כי כבר לפני כשנתיים הודיעה המדינה כי תהרוס כל בנייה יהודית על קרקע פרטית, ואולם לנוכח רכישת הקרקע בידי המתיישבים ביקשה המדינה לדחות את ההכרעה בסוגיה עד לבירור הנסיבות. בעוד שבוע צפויה המדינה להשיב לבג"ץ ולהכריע מה יהיה גורל המקום.

"הקרקעות בגבעת אסף נרכשו ואין ספק בכך שהליכי הרכישה נעשו כדין", אומר גל הקובע כי כיום "אין שום מניעה להכשיר את הקרקע".

לדבריו התושבים אמנם זוכרים את דגלי ההתיישבות שעימם הלכו אנשי 'הבית היהודי' לבחירות האחרונות, כמו גם את הצהרותיו ותפיסותיו של שר הביטחון יעלון ועימו שרים אחרים, אך עם כל זאת הם אינם בטוחים שהמדינה תציג בבג"ץ את התשובה הטריוויאלית כל כך בעיניהם, "אמירה שגם ליהודים יש זכויות במדינה", כלשונו. "הרי אם הייתי ערבי שרוכש את הקרקע לא היה שום דיון על הנושא".

באשר לאפשרות שבה שרי השמאל בממשלה, כדוגמת השרות לבני וגרמן, יפעילו לחץ על ראש הממשלה לפנות את הישוב אומר גל כי עמדות מדיניות כאלה ואחרות אינן יכולות לבוא על חשבון זכויות הקניין וזכויות האדם של מי שרכש את הקרקע באופן חוקי.

"נעשים מאמצים כדי שהממשלה תיתן את התשובה הנכונה, אבל לצערנו גם שרי ממשלה צריכים דחיפה מהציבור", אומר גל המסביר את חששו מהצפוי בשבוע הקרוב, חשש המגיע למרות נוכחותם של שרים כמו אריאל, אורבך ובנט סביב שולחן הממשלה. הוא עצמו מזכיר את דבריהם של גורמים בכירים ב'בית היהודי' ולפיהם על כל הצער שבדבר במידה ויעמוד פינויו של ישוב קטן חלילה על סדר היום לא בטוח שיהיה בכך די כדי להביא לפרישת המפלגה מהממשלה. עבורו ועבור תושבי הישוב מדובר בהתבטאויות מדאיגות מאוד המעלות חשש לגבי העתיד.

כאמור, הבוקר יצאו תושבי הישוב להר הרצל, שם תתקיים ישיבת הממשלה כחלק מאירועי יום ירושלים המתקרב. התושבים "מקווים שהשרים יצאו אלינו, ישוחחו עם המשפחות ויכירו את הכאב", אומר גל.