עגבניות מלפפונים ירקות
עגבניות מלפפונים ירקותצילום: פלאש 90

למגדלי הירקות והפירות נודע היום (ראשון) כי בכוונת שר האוצר לצמצם את הגירעון התקציבי על חשבון השכבות החלשות והחקלאים, בביטול הפטור ובהטלת מע"מ על ירקות ופירות.

מזכיר ארגון מגדלי ירקות, מאיר יפרח, פנה לשר האוצר וקרא לו לחזור בו מצעד זה.

"לא די שהרסו ודרדרו בשנים האחרונות את החקלאים והחקלאות, בגביית מס מעסיקים בסכום של 130 מיליון ש"ח, בהעלאה לא מוצדקת של מחירי המים, באגרות ייחודיות, הרי כיום מתכוונים להנחית עליהם את המכה האחרונה".

יפרח מוסיף כי "המזון הבסיסי לבריאות הציבור הוא ירקות ופירות, והעלאת מחיריהם תגביל ואף תמנע את צריכתם בציבור, במיוחד בקרב השכבות החלשות, ותפגע בבריאותם".

זה שנים שמנסים לשלוף ממגירות האוצר מס זה, אך מבינים את נזקיו וחוזרים בהם, "ערכו של מס זה הוא כאין וכאפס לקופת האוצר, אך לאוכלוסייה ולחקלאות זה מכה שלא יוכלו להתאושש ממנה".

"איננו מוכנים לשלם את מחיר קלות הדעת של ממשלות קודמות ולהשלים עם צעד פופוליסטי של ממשלה זו, שמחפשת לגרד כספים מן הגורן ומן היקב, ללא חשיבה אמיתית לגבי נזקיהם והשלכותיהם".

מאיר יפרח מוסיף שהמחאה תקיף את כל שכבות האוכלוסייה מכל המפלגות. כבר הערב ישקלו החקלאים את צעדיהם, כולל השבתת שווקים, צמצום הייצור, הפגנות נזעמות ברחבי הארץ. בהמשך יביא הדבר להקטנת מספר החקלאים ולאבטלה, לצמצום השטחים הירוקים בישראל, לעזיבת צעירים את אזורי החקלאות בפריפריה ובגבולות ישראל. מאיר יפרח מסכם, "זה מעשה לא חכם, לא ציוני ולא מוסרי. חפשו את הכסף במקום אחר".