טקס הענקת פרסי "קרן וולף" לשנת 2013 נערך הערב (ראשון) במשכן הכנסת במעמד נשיא המדינה, שמעון פרס, שר החינוך, הרב שי פירון, וממלא מקום יו"ר הכנסת, ח"כ מאיר שטרית.

שר החינוך, שי פירון, פנה לזוכי הפרס ואמר "אתם דוגמא ומופת לתלמידי ישראל. הנוכחות של תלמידי תיכון מצטיינים בטקס זה מדגישה את ערכה של המצוינות ואת חזון המצוינות של מדינת ישראל".

שר החינוך פנה לתלמידי תיכון מצטיינים שהוזמנו לטקס ואמר להם, "רצינו שתבואו לכאן היום, תסתכלו עליהם, ותרצו להצטיין. תנצרו את הערב הזה ותחלמו על הערב שבו אתם תשבו על במה זו. אין לי ספק שהחלום יהפוך במהרה למציאות".

פרסי קרן וולף מוענקים זו הפעם ה-29 מאז 1978 לאנשי מדע  ולאמנים נודעים על הישגים למען האנושות ולמען יחסי ידידות בין העמים. יצוין כי, את חמשת הפרסים, בסך 100 אלף דולרים כל אחד, קיבלו שמונה זוכים מארבע מדינות על הישגיהם למען האנושות - בפיזיקה: פרופ' פיטר צולר (אוסטריה) ופרופ' חואן איגנסיו סיראק (גרמניה); במתמטיקה: פרופ' ג'ורג'ד. מוסטוב (ארה"ב) ופרופ' מייקל ארטין (ארה"ב); בחקלאות: פרופ' ג'ראד דיאמונד (ארה"ב) ופרופ' יואכים מסינג (ארה"ב); בכימיה: פרופ' רוברט לאנגר (ארה"ב); באומנויות הוענק השנה הפרס בתחום האדריכלות לאדריכל אדוארדו סוטו דה-מורה (פורטוגל).

פרס וולף זוכה למוניטין בין-לאומי יוקרתי מאד. בתחומי המדעים המדויקים הוא נחשב לשני בחשיבותו בעולם אחרי פרס נובל.

בתחום האומנויות נחשב הפרס לחשוב ביותר.