אב ובנו ממעלה אדומים חשודים בפרשה של סחיטה ואיומים שנחשפה היום על ידי משטרת ש"י.

בתחילת השנה החלה חקירה סמויה ביחידה המרכזית של מחוז ש"י בחשד לסחיטה באיומים ועבירות מס באזור מעלה אדומים וירושלים.

בסוף חודש אפריל החלה חקירה גלויה אשר במהלכה נעצרו מספר חשודים בחשד למעורבות בסחיטה באיומים ועבירות מס, אשר מתוכם חמישה נכלאו ובסופו של דבר שלושה שוחררו למעצרי בית ושנים מהחשודים עדין עצורים.

שני החשודים הינם אב ובן, הבן בן 36, תושב מעלה אדומים והאב בן 57, תושב פסגת זאב בי-ם.

ממשטרת ש"י נמסר כי בחיפוש בביתו של הבן במעלה אדומים, נתפסו 31,000 ₪ בכסף מוזמן, 1,800 דולר ארה"ב ו-50 יורו, בנוסף נתפסו ארבע שרשראות וארבע טבעות זהב החשודים כרכוש גנוב. בנוסף נמצאו  89 שיקים בסכום כולל של 870,000 ש"ח.

כמו כן נתפסו יומנים בהם רשומים שמות של אנשים עם סכומי כסף וחובות. במשטרה מציינים כי הכסף והצ'קים אשר נתפסו הוסלקו בתריסי המזגנים בביתו.

בחיפוש בביתו של האב בפסגת זאב, נתפסו 1,800 ₪ במזומן, שיקים בסכום של 400,000 ₪ ומסמכים בהם רשומים שמות של אנשים עם סכומי כסף של החייבים ותשלומי ריבית שבועיים. נתפסו ארבעה כלי רכב בבעלותם של שני החשודים. האב מאושפז בבית החולים שערי צדק מיום המעצר כי אינו חש בטוב.

במשטרה מדגישים כי הפרשה בה נחקרו 36 מעורבים היא פרשייה קשה אשר אזרחים תמימים שנקלעו לחובות ולווו להם כספים בריבית גובהה מאוד, לא יכלו לעמוד בהחזרים ובעקבות כך נסחטו והוכו, ואף בחלק מהמקרים רכושם הוחרם ע"י הגובים. החקירה עדיין בעיצומה.

ביום שישי הוארך מעצרם של שני החשודים - הבן עד היום ואב עד מחר, בכוונתנו להאריך היום בשעה 11:00 בבית משפט שלום בי-ם את מעצרו של הבן ובמידה ואב ישתחרר מבית החולים יובא גם הוא בשעות הצהריים להארכת מעצר בבית המשפט.