כפר בדואי בנגב. אילוסטרציה
כפר בדואי בנגב. אילוסטרציהפלאש 90

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ב') את התוכנית להסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב, זאת למרות מחאות מימין ומשמאל נגד ההחלטה.

על פי התכנית, הנקראת מתווה בגין-פראוור להתיישבות הבדואית בנגב, תענק הממשלה לבדואים שהגישו תביעות בעלות על קרקעות בנגב פיצוי על תביעותיהם למרות שתביעות אלו מעולם לא הוכחו.

על פי המתווה, הבדואים התובעים, אשר יחתמו על סילוק התביעה, יקבלו חלק ניכר מתביעתם בקרקע ואילו חלק נוסף של התביעה יוענק לתובעים בשווי כספי.

התכנית אמורה בנוסף להביא לפינויים של בין 30 ל-40 אלף בדואים המתגוררים בכפרים ומאחזים לא חוקיים לישובים קיימים, ומנגד כוללת הסדרה של חלק מהכפרים הבלתי חוקיים.

בשל דרישת השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', החוק עבר בכפוף לתוספת של עוד 150 תקנים למשטרה לאכיפת הבנייה הבלתי חוקית - זאת בנוסף ל-250 שכבר אושרו.

ח"כ דב חנין (חד"ש) תקף הערב בחריפות את אישור ועדת השרים לענייני חקיקה, "הגיע הזמן לעצור את המלחמה שהממשלה הכריזה על האזרחים הערבים בנגב".

"זו בושה שבחצר האחורית ביותר של ישראל חיים אזרחים בלי תשתיות מים, ביוב וחשמל בכפרים בלתי מוכרים. את הבעיות האלה צריך לפתור במקום לקדם תוכנית של נישול מאדמות והרס בתים".