נפתלי בנט
נפתלי בנטכנס רמלה

שר הכלכלה, נפתלי בנט (הבית היהודי), נפגש עם ראשי המגזר החקלאי ונציגי הקיבוצים, והבהיר כי הוא "לא ישן בלילה" כדי שהתעשיינים והחקלאים יקבלו את כל צרכיהם.

המפגש, שנערך בשבוע שעבר במושב משואות יצחק, הונחה על ידי מזכ"ל הקיבוץ הדתי, נחמיה רפל.

לדבריו, אנשי ההתיישבות - בלי קשר להשתייכותם הפוליטית ואמנותם הדתית - תולים תקוות רבות באנשי 'הבית היהודי' שיסייעו בחיזוק המגזר הכפרי. "בכירי המפלגה", טען רפל, "קיבלו עמדות מפתח בניווט כלכלת ישראל ויש לנצל זאת לביצור ההתיישבות החקלאית בכל חלקי ארץ ישראל".

נציגי היישובים בדרום העלו בפני השר בנט שורה של נושאים ובעיות. בין השאר עלתה בעיית הדיור במושבים באזור שפיר, וצוין כי מחירה של חלקה למגורים במושבים עולה מעל חצי מיליון ש"ח, וזאת בטרם החלה הבנייה עצמה.

לדברי חברי המושבים, העלות הגבוהה גורמת לכך שבני המושבים לא יכולים לאפשר לעצמם לבנות את ביתם במושב שבו גדלו. "מדובר באזור שיש למדינה עניין לעבות בו את ההתיישבות ורמת המחירים הגבוהה חוסמת את ההתפתחות", אמרו.

יו"ר הארגונים הכלכליים, ניר מאיר, העלה את נושא ההגבלים העסקיים וקרא לשר הכלכלה להוציא את העיסוק בנושא מחוק ההסדרים ולהעבירו למסלול של חקיקה רגילה. לדבריו, זהו נושא כבד משקל עם השלכות רבות על המגזר החקלאי, "ולא ניתן להחליט בו בלי בדיקה מעמיקה ורק כחלק מהדיון הבהול בשלל הנושאים של חוק ההסדרים".

המפגש נערך בתום טקס חנוכת קו היצור החדש במפעל 'עלבד' שבמושב משואות יצחק. השר בנט שהיה אורח הכבוד פנה בדבריו לבועז רוזמן, מנכ"ל 'עלבד' ושאל "אתה ישן בלילה? אני יודע מה זה להיות מנכ"ל מפעל, ואני אומר לכם: התפקיד שלי כשר הכלכלה הוא לא לישון בלילה כדי שאתה בועז, וחבריך, תוכלו לישון בלילה, ובבוקר לקום, לעבוד ולייצר. תפקידנו לפלס עבורכם את הדרך, לנקות את מסלולי ההמראה, ולא להפריע למי שהחליט להקים מפעל ולקח על עצמו סיכונים אדירים".

"היום אני יודע שאנחנו, המערכת השלטונית, מפריעים ובענק, ואני מבטיח לעשות כמיטב יכולתי כדי לשנות את המצב", הבטיח בנט.