פחות עמלות, יותר חיסכון
פחות עמלות, יותר חיסכוןפלאש 90

אגף שוק ההון, ביטוח וחסכון במשרד האוצר משיק היום אתר אינטרנט ייעודי לאיתור כספים שנשכחו בחסכונות פנסיוניים.

לפי הערכות, מדובר ביותר מ- 10 מיליארד שקלים שממתינים לבעליהם. האתר זמין לציבור הרחב, ללא עלות, וניתן להיכנס אליו גם דרך טאבלטים וטלפונים חכמים.

האתר נבנה כך שבמספר קטן של פעולות פשוטות, יוכל אדם לבדוק אם קיימים חסכונות פנסיוניים, קרנות השתלמות או פוליסות לביטוח חיים שאינו מודע לקיומם. כמו כן, ניתן יהיה לבדוק אם קיימים חסכונות של קרוב שנפטר.

האתר מהווה אינדיקציה להימצאות כספים נשכחים בחיסכון פנסיוני. לבירור ודאי של הזכויות יש ליצור קשר עם הגוף המוסדי, שיספק מידע מפורט על יתרות וזכויות בחשבון או בפוליסה. בתוצאות החיפוש באתר יופיעו פרטי ההתקשרות של כל גוף מוסדי בו נמצאו כספים.

האתר יצמצם את תופעת ניתוק הקשר בין חוסכים לכספם. בכך יסייע המהלך לציבור למפות את החיסכון הפנסיוני שלו. כמו כן, האתר נועד להגדיל את רווחתם של יורשים או מוטבים בעקבות פטירתו של קרוב.

היוזמה להשקת האתר נולדה באגף שוק ההון, והיא חלק מפעילות רחבה של האגף לייעול שוק החיסכון הפנסיוני ולהגברת מודעות הציבור לחסכונותיו הפנסיוניים. במסגרת זו, מנהלי חסכונות פנסיונים מטייבים את בסיסי הנתונים שלהם. בנוסף, בקרוב תחל לפעול מסלקה פנסיונית, שתאפשר לבצע פעולות נוספות על ידי כלל הפעילים בשוק החיסכון הפנסיוני. פעולות אלו ישדרגו את דיוק ויעילות המערכת הפנסיונית בישראל באופן ניכר.

אתר האינטרנט החדש בכתובת: https://itur.mof.gov.il