ישיבת מרכז הרב
ישיבת מרכז הרבפלאש 90

בישיבת מרכז הרב בירושלים נערכה החגיגה המסורתית לרגל יום ירושלים.

באירוע השתתפו שר הביטחון משה יעלון, שר הכלכלה נפתלי בנט, שר התחבורה ישראל כץ, השר אורי אריאל, סגן השר אלי בן דהן, ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, חברי כנסת ורבנים שבאו לברך את העיר לרגל חגה.

ראש הממשלה נתניהו נעדר מהטקס בשל ביקורו בסין.

שר הביטחון משה יעלון קרא באירוע לחיזוקה של ירושלים. "בונים את ירושלים פיזית ורוחנית. חובתו של דורנו להגן עליה לשמור עליה לפתח אותה ולבנות אותה". יעלון סיים את דבריו "נשמה לא מחלקים".

שר התחבורה ישראל כץ הצהיר באירוע כי אין לחשוש מאומות העולם, "ירושלים שלנו ותישאר שלנו לנצח נצחים". כץ אמר כי הממשלה משקיעה רבות בירושלים, "הממשלה מאמינה במעשים ולא רק בדיבורים", אמר כץ ופירט את פעילות משרדו למען פיתוחה של ירושלים.

יו"ר הבית היהודי ושר הכלכלה, נפתלי בנט, תקף בנאומו את "המחלקים הסמויים", כלשונו.

"בימים האחרונים אנחנו שומעים על יוזמות מסעודיה מאמריקה. יש כאלה שאומרים ביושר שהם בעד לחלק את ירושלים. איתם יש לי ויכוח, ואני לא אוותר בויכוח הזה לעולם! אך יש את  'המחלקים הסמויים' - אלה שאומרים שהם נגד חלוקת ירושלים, אבל הם בעד מדינה פלסטינית". "המחלקים הסמויים", ציין בנט, הם נגד חלוקת ירושלים, אבל הם מקפיאים את הבניה בעיר הבירה שלנו.

"המחלקים הסמויים, לא מספרים לנו שהם יביאו אותנו למסירת הר הזיתים, איפה שקבורים הרב קוק מצד אחד  ואליעזר בן יהודה ובנו איתמר בן אבי מצד שני, ועולי הגרדום מאיר פיינשטיין ומשה ברזני ומנחם בגין", אמר.

"המחלקים הסמויים לא מספרים לנו שהם יביאו אותנו חלילה למסירת הר הבית והעיר העתיקה - שהם לב ליבו של העם היהודי- ולב לא ניתן לחלוקה. ואני שואל את כל המחלקים הסמויים: סליחה - איפה בדיוק תהיה עיר הבירה של המדינה הפלסטינית? ביריחו? בבית לחם? בברלין?", תקף בנט.

בנט הזכיר את ביקורו של נשיא ארה"ב אובמה, "כשהנשיא אובאמה ביקר כאן כבר אמרתי - עם לא יכול להיות כובש בארצו, ואני אומר גם עכשיו - קל וחומר: עם לא יכול להיות כובש בבירתו. איננו כובשים בירושלים. ירושלים היא שלנו! ירושלים היא של הסבא של הסבא שלי ושל הנכד של הנכד שלי. אין לי או לאף אחד אחר זכות לחלק אותה".

בנט ביקש לסיים את דבריו בקטע מתוך נאומו האחרון של יצחק רבין זכרונו לברכה, בטקס 3000 שנה לירושלים בווישנגטון, כמה ימים לפני הרצחו. "אנחנו חלוקים בדעותינו מימין ומשמאל, יש לנו ויכוחים על דרך ועל מטרה. בישראל אין לנו ויכוח על נושא אחד: שלמותה של ירושלים. אין שתי ירושלים, יש רק ירושלים אחת.  מבחינתנו - ירושלים אינו נושא לפשרה - ואין שלום בלי ירושלים. אם אשכחך ירושלים-תשכח ימיני!".