שלי יחימוביץ'
שלי יחימוביץ'צילום: פלאש 90
יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' תוקפת את הגזירות הכלכליות של הממשלה וטוענת כי מדובר במדיניות אכזרית, לא מוסרית ולא מתקבלת על הדעת, כלשונה.

"התקציב המוגש הוא אכזריות שלמה ובגידה בציבור. זו תוכנית של דיכאון ושל מכות שרק יביא את המשק למיתון כלכלי".


לדבריה, מדובר ב"עוד מאותה מדיניות קטלנית של נתניהו, שנגדה יצא שר האוצר לפיד לפני הבחירות. מי שהתיימר להיות פוליטיקה חדשה יצא קופי של נתניהו".



"עם התוכנית הזו אין סיכוי שמשהו ישתפר. זו תכנית של דיכאון בלי סיכוי של צמיחה. תן לי סיבה אחת שמשהו יצמח כשיש פה רק קמילה. מנוע הצמיחה של המשק הוא מעמד הביניים ויאיר לפיד מכה בו מכל כיוון. הממשלה מקטינה פעילות, האזרחים מקטינים פעילות, העסקים מקטינים פעילות - ככה עושים מיתון".



יושבת ראש העבודה הוסיפה: "שר האוצר, האם בדקת כמה אנשים יורדים מתחת לקו העוני בגלל התוכנית הזו? שאלת את השאלה הזו? מישהו מהפקידים באוצר נתן על כך את הדעת? הוקמה ועדה? נבדקו ההשלכות? כשזה נוגע למעמד הביניים והעניים הגרזן יורד מיד".

"מסכנים העניים, הנושאים בעיקר הנטל של מעמד הביניים. הטלת מיסים חדשים על עקרות הבית שאין להן שום הכנסה וביטלת קצבאות ילדים...אבל אני לא מסכימה לדבר רק על מעמד הביניים,  שאותו פשוט רימית. אני רוצה לדבר על העניים. 24% מהישראלים חיים מתחת לקו העוני. העלית להם מע"מ, לקחת להם את טיפולי השיניים לילדים, פגעת להם בקצבאות, ביטלת את סבסוד הצהרונים, החזרת את תכנית ויסקונסין - בשם חדש: 'בחזרה לעבודה' - הטלת מיסים חדשים על עקרות בית! נשים שאין להן הכנסה בכלל!".