ביתר עילית
ביתר עיליתפלאש 90

ביתר עלית השקיעה בחודש האחרון מיליוני שקלים לשיפור פני העיר, בין היתר לשיקום גנים ומתקני משחקים לילדי העיר והצבת מצלמות במעגל סגור בכל הגנים למעקב אחר המתקנים, מניעת מעשי וונדליזם ולמציאת ילדים אובדים.

המבצע, שזכה לשם 'גנים 2013' שהחל לפני כחודש, יושלם בחודשים הקרובים כשאגף שפ"ע של עיריית ביתר עילית מסיים את שיקומם, שדרוגם והחלפתם של מתקני הגן, המשחקים והעזרים ב־ 130 הגנים הציבוריים בעיר והתאמתם לתקני הבטיחות החדשים. כך גם ישוקמו תשתיות מערכות ניקוז ותאורה.

יותקנו, בגנים שטרם הותקנו, מחסומים מעוצבים בכניסות למניעת כניסת רכבים לשטחי הגנים. ישוקמו ויירכשו מתקני מי שתיה ויוחלפו מתקני חול שאינם על פי התקן במרבדי גומי בטיחותיים בגנים בהם טרם הוחלפו.

במהלך המבצע, שבו יושקעו 5 מיליון שקלים, ישוקמו מאות מתקני גן ומתקני משחקים בגנים ויירכשו מאות מתקני משחקים ובהם; מתקני 'קפיץ דמות', נדנדות, קרוסלות, 'מגדלי מבוך' ו'עלה ורד' שיוצבו בגנים. בהנחיית ראש העיר הותאמו ונרכשו מתקני משחקים, בעלות גבוהה במיוחד, שבהם הותקנו עוגנים בטיחותיים לפעוטות מגילאי חצי שנה עד 3 שנים.

ראש העיר מאיר רובינשטיין אמר כי "בשנים האחרונות שידרגנו הקמנו תחזקנו והתאמנו לתקנים המחמירים ביותר עשרות גנים ציבוריים בעיר בעלות של למעלה מ־ 5 מיליון שקלים, אך עדיין ישנם גנים שיש צורך לתחזק ו/או להחליף את מתקני המשחק ולהתאימם לתקן". עד עתה אגף שפ"ע (שיפור פני העיר) ביצע תחזוקה שוטפת במתקני המשחק ואף שלח עובד לקורס של מכון התקנים בכדי להכשירו להתאים את התחזוקה לתקן, אך בשנה האחרונה נרשמה "קפיצת מדרגה" בנושא התקנים, וכדי לעמוד היום בדרישות מכון התקנים יש לבצע את העבודות ע"י קבלן שמחזיק בתקן 1498 סעיף 7 לתקן האחזקה.

לפני מספר חודשים פרסמה העיריה מכרז לשדרוג הקמה ואחזקת מתקני משחק ברשות בו זכתה חברת 'מתקן גן' בע"מ. על פי תכנית העבודה, בתוך שלושה חודשים מרגע כניסת הקבלן לעבודה יומיומית, כל מתקני המשחק בעיר יטופלו ויקבלו את אישור מכון התקנים.

ראש העיר הורה לאגף שפ"ע לטפל תחילה בגנים הציבורים בשכונה א' הותיקה. רובינשטיין אף קרא לתושבי העיר לשמור על תקינות ונקיון המתקנים ולהתריע למוקד העירוני בכל מקרה של וונדליזם או תקלות במתקנים.

"אנו עושים מאמצים כבירים, בעלויות גבוהות, כדי להביא לילדי עירנו את הטוב, היפה והבטיחותי ביותר של כל מתקן ומתקן ואני מצפה מהתושבים לעשות מאמץ זהה כדי לשמור על ילדיהם ולהקפיד לדווח בכל מקרה של תקלה".

כאמור, מנהל אגף שפ"ע, יוסי יונה אמר כי במהלך המבצע יוצבו עשרות ספסלי גן ומתקני אשפתונים חדשים שנרכשו, יוחלפו עשרות לוחות מודעות שהתבלו במהלך השנים ויושלם הצבת מצלמות במעגל סגור בכל הגנים למעקב אחר המתקנים, מניעת מעשי וונדליזם ולמציאת ילדים אובדים. "באמצעות תוכנת מחשב ייחודית המאפשרת מעקב רציף ומקצועי אחר כל המתקנים אכן מתאפשר איתור מוקדם וטיפול מהיר בכל מקרה של תקלה באחד המתקנים, אך אין תחליף להתראה אנושית של הורים וילדים ואנו מצידנו נעשה הכל ובמהירות כדי לטפל בכל בעיה".