שובתים באלעד
שובתים באלעדועד העובדים

לאחר חודשים של מגעים בניסיונות למנוע את איומי השביתה בעיר אלעד, נפתחה הבוקר השביתה בעיר. בוועד העובדים אומרים כי במהלך היומיים הקרובים ישבתו כל מחלקות העירייה: האשפה לא תפונה, טיפות החלב וכל שאר המחלקות בעירייה כמו ההנדסה, הגביה, שיפור פני העיר ועוד, כל אלה אינם פועלים.

בוועד מספרים כי הסערה בעיריית אלעד החלה עם קבלת הודעות בדבר כוונתה של העירייה לפטר קבוצה גדולה מקרב עובדי העירייה ולערוך קיצוצים משמעותיים בשכרם של עובדי העירייה.

"לאחר התערבותם של חברי כנסת מש"ס טרום מערכת הבחירות לכנסת, התחייב ראש העיר, יצחק עידן, כי ימנע את הקיצוצים המתוכננים, אולם ההבטחה החזיקה מעמד מספר שבועות. בתחילת החודש שעבר גילו העובדים כי שכרם קוצץ באופן משמעותי, וכי בכוונת העירייה לפטר את חלקם, וזאת לאור הניהול הפיננסי הכושל בעיר", אומרים בוועד.

עוד מספרים אנשי הוועד ואומרים כי "הקיצוצים השפיעו באופן מידי על תושבי העיר אלעד שנאלצו לסבול מאיכות חיים ירודה בשל כך. התחושה העיר הייתה של כאוס מוחלט. בשל ביטול שעות הכוננות, לא היה בעיר אלעד כונן בטחון החל משעות הצהריים וכך נותרה העיר מופקרת בכל יום. כינוס מיוחד של רבני העיר התקיים נגד הכוונה של ראש העיר לקצץ באופן חד את תקציב לשכות הרבנים ובכך להביא לפגיעה חמורה בשירותי הדת בעיר".

עם פרוץ המשבר, ביקשו נציגי ועד העובדים לשבת עם הנהלת העירייה במטרה להגיע להבנות משותפות למען התושבים והעובדים, אולם לטענתם סירב ראש העיר להיכנס עימם למשא ומתן אמיתי.

תומר כהן יו"ר ועד העובדים: "למרות שניסינו למנוע את השביתה וביקשנו מראש העיר לנהל עמנו משא ומתן תמים ואמיתי, נמנע ראש העיר מלעשות כן, ולכן לאחר שניסינו את הכול הבנו כי אין מנוס מלהשבית את העיר. תושבי העיר חשים לצערי זה תקופה ארוכה כי הם אינם זוכים לשירות מיטבי בשל ההחלטות השגויות של הנהלת העירייה, ואנו מקווים כי יבינו כי השביתה למעשה צפויה לשרת אותם למען תתנהל העירייה בצורה ראויה. אנו מקווים שראש העיר יתעשת וייכנס עימנו למו"מ רציני ומהיר, ובמידה ולא אנחנו מתכוונים להמשיך ולהיאבק למען התושבים ולמען העובדים המסורים".