מאות מתושבי השומרון ותומכי ההתיישבות צעדו בצהרים (רביעי) מהיישוב תפוח למאחז אביתר לזכרו של אביתר בורובסקי, שנרצח בצומת תפוח.

הצועדים, בהם רעייתו וילדיו של אביתר, התחייבו ליישב את המאחז על שמו כ"תשובה ציונית הולמת".

בתום הצעדה קיימו חבריו של הנרצח, שהוזמן להופיע במקום טרם הירצחו על ידי בן עוולה, בהרכב הקרוי על שמו – "אנסמבל נאפו" מופע העוסק בשחרור ירושלים ובדמותו של נאפו – אביתר.

בורובסקי תכנן להפעיל את ילדי השומרון בצומת תפוח בפעילות תיאטראלית הממחישה את הניצחון והגבורה בקרב לשחרור ירושלים. בעיצומן של ההכנות למופע נגדעו חייו כאשר בן עוולה דקר אותו למוות.

בעקבות הרצח מארגני הארוע, ועד מתיישבי שומרון, מועצה אזורית שומרון והיישוב תפוח, החליטו להמשיך ולצעוד גם השנה כאשר הצעדה תגיע עד למאחז 'אביתר' שהוקם מיד לאחר הרצח סמוך לצומת תפוח.

באירוע נשא דברים ראש המועצה אזורית שומרון גרשון מסיקה שהזכיר את המדרש שאומר שעתידה ירושלים להתרחב עד דמשק "אז פה (במאחז אביתר) יהיה מרכז העיר. זאת תשובה ציונית הולמת, להתנחל כאן במקום, להקים כאן ישוב וזה יגיד למחבלים אתם רציתם לרופף את אחיזתנו פה בארץ אנחנו נעמיק שורשים".

"כשאבותינו התפללו 'השיבנו ה' לציון' הם לא התכוונו לרמת גן או גבעתיים אלא דווקא לכאן. לשכם, חברון ויריחו, לשומרון ולירושלים. אנחנו נשבענו ונשבעים לצופיה (אלמנתו של אביתר) שאנחנו נעמיק את השורשים ונמשיך את דרכו של הקדוש אביתר", הוסיף מסיקה.

יוסי דגן, ממלא מקום ראש המועצה, אמר לאלמנה וליתומים, "אנחנו כולנו גאים בכם, אוהבים אתכם וכמו שאומרת הקלישאה: באנו לחזק והתחזקנו. גם עכשיו וגם בשבעה אנחנו רואים את האמונה ואי השבירה".

דגן הוסיף: "אנחנו נמצאים עכשיו ביום ירושלים שהוא בעצם יום ירושלים ויום השומרון, כי בדיוק ברגעים שצנחנים כבשו את ירושלים כוחות שריון כבשו כאן את צפון השומרון ואחר כך את איזור שכם, ותמיד זה היה ביחד הקשר הזה, גם בתקופת בית ראשון ולאורך כל השנים".

"ראינו את כל עם ישראל איתנו מתחזק ומחזק ואני פשוט נרגש", אמר אחיה של האלמנה לצועדים, "אני רואה את זה כהנחת אבן פינה לישוב חדש, והישוב הזה יוקם. מה שמיוחד ומאפיין ומחדד את היהדות זו הצורה שאנחנו באים מתוך מקום כאב וחולשה ולקחת את הכוחות למקום של התחזקות ומפה אנחנו נלך קדימה עם כל העוצמה וכל הגבעות שנמצאות פה ויוקמו עליהם ישובים".