המיקרו ארכיטקטורה החדשה של אינטל למעבדי האטום
המיקרו ארכיטקטורה החדשה של אינטל למעבדי האטוםמצגת אינטל

אינטל הציגה השבוע באופן רשמי את המיקרו-ארכיטקטורה החדשה שלה Silvermont.

מיקרו-ארכיטקטורה זו תספק את הבסיס לדורות הבאים של מעבדי האטום של החברה.

החברה מתכוונת לייצר כמה קווי מעבדים שיהיו מבוססים עליה, לכמה  קטגוריות מחשוב מודרניות שונות. הראשית בהן הם המעבדים שמיועדים לתחום הטאבלטים והטלפונים החכמים בהם נלחמת החברה קשות מול ARM.

המוצרים הראשונים שאמורים להיות מבוססים על Silvermont הם ערכות השבבים Bay Trail שמיועדות לטלפונים חכמים ולטאבלטים. ערכות שבבים אלו אמורות להגיע לשוק בתחילת הרבעון השלישי של השנה. ערכות שבבים אלו יציעו צריכת כוח נמוכה (7 וואט), ריבוי ליבות משמעותי (4 ליבות) וכן מהירות גבוהה יחסית לתחום (2 ג'יגה-הרץ).

"לא רק שהפחתנו את צריכת הכוח באופן משמעותי, זה גם מגיע עם ביצועים משמעותיים", אמר דדי פרלמוטר, סגן נשאי ביצועי ומנהל המוצרים הראשי של אינטל, בדיווח על המיקרו ארכיטקטורה החדשה. לפי נתונים שהציג היא מאפשרת עד פי שלוש כוח מחשוב לעומת הדור הנוכחי של ערכות השבבים שמציעה אינטל לתחום, ועד פי חמש פחות צריכת חשמל.

כמוזכר לעיל, באינטל מתכוונים להשתמש ב-Silvermont גם עבור סדרת מערכות על שבב שמיועדת לשוק המיקרו שרתים שנקראת Avoton, מערכות שמיועדות לתחום השליטה ברשתות בשם Rangeley וכן את הדור הבא של המעבדים לשוק הטלפונים, ה-Merrifield.

המיקרו-ארכיטקטורה הבאה, שתהיה מבוססת על תהליך ייצור של 14 ננו-מטר, מכונה Airmont. מיקרו-ארכיטקטורה זו תשלים תהליך בן שלוש שנים בלבד בו עוברת אינטל מייצור ב-32 ננומטר (Saltwell) לייצור ב-14 ננומטר של מעבדי האטום והמערכות של שבב המבוססות עליהם.