זה לא סוד. התאטרון מספק לשחקניו כלים רבים היכולים לסייע גם מחוץ לבמה בכל תחומי החיים. כדי להיות איש מקצוע טוב יותר עליך להיות גם "שחקן" טוב. יתרון ה"משחק" משמעותי מאוד ובא לידי ביטוי בכל בית, עובדה,  הורה שמשתמש בכישורי המשחק שלו הוא בעצם הורה הרבה יותר טוב.

אספקלריא, בית תאטרון היהודי בניהולו של חגי לובר, "פיצח" כבר מזמן את התובנה, שכל אדם שיודע להתבטא היטב – יצלח להגשים טוב יותר את מטרותיו. זה נכון מול הבוס בעבודה, מול תלמידים בכיתה וגם בבית פנימה מול בני המשפחה. מיומנויות מעולם התאטרון מסייעות לכל אחד בחיי היום יום. התאטרון מפעיל שורה ארוכה של קורסים, שיעורים, סדנאות ואפיקי לימוד בשלל תחומי הבמה, למשל: יסודות המשחק, עמידה מול קהל, תנועה, עובדה על טקסט, עבודה על דמות, אימפרוביזציה, העצמה אישית, מספרי סיפורים, יסודות מחזאות ונושאים נושקים נוספים.

כעת, לראשונה מביא אספקלריא את כל התחומים תחת גג אחד ליום אחד - הזדמנות חד פעמית לאנשי מקצוע מתחומים רבים שאינם תאטרון כמו עובדי הוראה, רופאים, עו"ד, מגידי שיעור, רבנים, אישי ציבור, וכן, גם הורים – נשים וגברים, שמקבלים הזדמנות לגלות כיצד כישורי משחק משפרים להם את החיים, בתחום שלהם עצמם. היום המיוחד יתקיים בע"ה באסרו חג שבועות (16/05/13) בבית הספר הפתוח "קשת" רחוב אלכסנדריון 23, גונן ב' ירושלים.

במהלך היום יתקיימו סדנאות מקצועיות בתחומים רבים ומגוונים, ובהשתתפות מיטב אנשי המקצוע בתחום. 

"בכל תחום בחיים נדרשת מידה כזאת או אחרת של משחק", אומר חגי לובר מנכ"ל אספקלריא, "גם אם לא תצמח להיות שחקן פעיל בתאטרון, כישורי המשחק ישדרגו את חייך, יאפשרו לך את הביטחון לעמוד על שלך ולבצע את חזונך על הצד הטוב. יום העצמה המיוחד מאפשר לכל אחת ואחד לקחת את הסדנא שתיטיב עמם ולזנק מעלה".

עלות השתתפות: 50 שקלים לסדנא, הרשמה מראש חובה. הטבות מיוחדות לבנות השירות הלאומי.