יעקב אשר
יעקב אשרצילום: פלאש 90

חברי וועדת החינוך בראשות ח"כ עמרם מצנע, סיירו היום (ראשון) בבתי ספר בירושלים.

אחד מהמקומות בהם סיירו היה תלמוד תורה "בנין עולם" שבשכונת בבית וגן בירושלים. בסיור השתתפו גם סגן ראש עיריית ירושלים יצחק פינדרוס ומנהל האגף לחינוך חרדי איתמר בר עזר.

חבר הוועדה ח"כ יעקב אשר הסביר למשתתפים כי המצב הגשמי של המוסדות החרדים בכי רע, "דבר זה נובע משתי סיבות, האחת, כי ישנם אלו שאומרים בחרתם לא ללמוד בחינוך הממלכתי אז תסדרו עם בחירתכם, והדבר איננו נכון כיוון שציבור זה לומד הרבה יותר שעות לימוד מהתלמידים בציבור הממלכתי.

"הסיבה השניה היא הגידול הטבעי שהוא ברוך השם גדול מאוד והמדינה לא מצליחה להתאים עצמה לכך. מצוקת הקרקעות גדולה, ילד הוא ילד, והוא חייב שיהיה לו מקום לימודים מסודר", אמר חה"כ אשר והוסיף כי "אי אפשר לזלזל בזה, הצפיפות הרבה והמבנים אשר לא מתאימים למוסדות חינוך מהווים מפגע בריאותי אשר מסכן את בריאותו של הילד, וזה פוגע בהרבה מישורים. לא נפתור הכל במכה אחת".

בהתייחסו לחוק ההסדרים אמר ח"כ אשר כי הפגיעה היא לא רק בתלמודי תורה, היא רחבה ומגיעה לכל השכבות, גם לבתי הספר לבנות ולסמינרים. "תבדקו ותראו כי בת חרדית המסיימת את 12 שנות לימודיה יכולה להתחרות מול כל בת אחרת בכל נושא שבעולם. משום מה אוהבים להשתמש בכל פעם בזה שאין להן תעודות מוכרות, ודבר זה הוא שקר, כיוון שהידע הוא אותו ידע, רק שמה של התעודה שונה".

"אי אפשר להעניש ילד שנולד להורים שחינכו אותו בדרך חינוך מסוימת, לנהוג בדרך חינוך אחרת. לא יצליחו על ידי מניעת תקציבים לנסות ולהשפיע לחנכם בדרך חינוך אחרת".