לפתח מנועי צמיחה. ישיבת ממשלה
לפתח מנועי צמיחה. ישיבת ממשלהצילום: פלאש 90

ראש הממשלה פתח את ישיבת הממשלה בהודעה על הכרעתו בנושא תקציב הביטחון, אשר יקוצץ לבסוף בשלושה מיליארד ש"ח ולא בארבעה מיליארד ש"ח כפי שביקש משרד האוצר.

"ישבנו אתמול עד שעה מאוחרת על תקציב הביטחון, והחלטתי להביא בפני הקבינט ואחר כך בפני הממשלה החלטה שעיקרה מיתון בקיצוץ המוצע בתקציב הביטחון, מיתון של מיליארד שקל שלא יבוא על חשבון הציבור. ואני מבקש להבהיר שצה"ל על מפקדיו, על לוחמיו, על כלי הנשק שלו - הם חיוניים לביטחון ישראל. חיוניים הן בהגנה והן בהתקפה - אלה שתי חזיתות מרכזיות", אמר נתניהו.

לדבריו, "חזית ההתקפה ברורה, חזית ההגנה הולכת ומתרחבת לכלול את העורף כולו, את מדינת ישראל כולה. ולכן אנחנו צריכים שצה"ל ימשיך בתהליך ההתייעלות שלו, אבל אנחנו צריכים גם עוד 'כיפות ברזל', ואני מאמין שהנתיב שאני מציע נותן היום את האיזון הנכון בין צורכי המשק וצורכי הביטחון, על מנת לאפשר לנו להשיג את שני היעדים הללו, אף על פי שתמיד יש פשרה בין צרכים כאלה, ואני חושב שזו הפשרה הנכונה".

"אני חושב שהדבר החשוב ביותר הוא היום שהממשלה תעביר תקציב. היום, מבחינת הצרכים הלאומיים של מדינת ישראל, במשבר הכלכלי העולמי, חשוב שמדינת ישראל תסמן שהיא מעבירה תקציב. ההחלטה הזאת על תקציב הביטחון תאפשר לנו להעביר את התקציב. אנחנו נעשה את זה היום ולמדינת ישראל בסוף היום יהיה תקציב", קבע ראש הממשלה.

נתניהו הדגיש, כי "במקביל, אנחנו צריכים להמשיך לפתח את מנועי הצמיחה. הביקור שלי בסין, אני מאמין, יסייע לאחד ממנועי הצמיחה האלה - פתיחת השוק הישראלי, או יותר נכון פתיחת אסיה ליזמים ולחברות ישראלים, והדבר הזה יכול לתת לנו תוספת צמיחה חשובה".

"במקביל, נצטרך להמשיך ברפורמות המבניות בתוך ישראל, ובראשן הרפורמה בנמלים, ויהיו גם רפורמות אחרות. התחלנו בזה, נמשיך בזה במלוא המרץ. הדברים הללו - העברת תקציב אחראי והמשך רפורמות ובניית מנועי צמיחה - הם שלדעתי יבטיחו את עתידנו הכלכלי בשנים הקרובות", חתם נתניהו את דבריו.