הסדר קרבי
הסדר קרביאיגוד ישיבות הסדר

הועדה לשיווין בנטל דנה אמש (ראשון) בהארכת השירות הצבאי של תלמידי ישיבות ההסדר מ-16 חודשים ל-24 חודשים. את הדרישה להארכת השרות מוביל השר עמיר פרץ, ממפלגת "התנועה" של ציפי לבני.

השר פרץ התבטא לאחרונה בחריפות נגד חיילי ההסדר ואמר: "מצב של 16 חודש לא יכול להמשך. אם עושים סדר בכל הקבוצות ובכל אותו אי שוויון שקיים, אי אפשר להשאיר קבוצה אחת מחוץ לבחינה מחדש. אין לי כוונה להתפשר על הדרישה הזו. מדובר בלא מעט חיילים, בין 1,200 ל-1,500 איש. 16 חודשים זה לא שירות אפקטיבי. התרומה של החיילים קטנה".

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט הגיב אמש בחריפות לדברים: "לא אתן שיפגעו בחיילי ההסדר. תמוה בעיני שהשר פרץ מחפש להתמקד דווקא בציבור שהוכיח את תרומתו למדינה מעל כל צל של ספק. יש לא מעט מקומות, בהם מקומות שהשר פרץ ויו"ר מפלגתו לבני מכירים היטב, שם תופעת ההשתמטות רווחת ביותר - בניגוד מוחלט למוטיבציה ולתרומה של חיילי ישיבות ההסדר".

בנט שלל גם את הניסיון של השר פרץ להשוות בין שרות הציבור החרדי לזה של ישיבות ההסדר וציין, כי "מסלול ישיבות ההסדר הינו מסלול של חמש שנים המשלב לימוד תורה ושירות צבאי משמעותי. תקופת הלימוד, בשונה מישיבה חרדית, הינה ללא תמורה כספית והתלמידים משלמים מכיסם על לימודיהם".

השר בנט אף הוסיף, כי "זהו מסלול שכ -85 אחוזים מהמתגייסים אליו משרתים ביחידות קרביות, זאת לעומת כלל המשרתים בצבא שאחוז הקרביים בו עומד על 72.3 אחוזים בלבד. בנוסף בוגרי מסלול זה משרתים את המדינה בשירות במילואים מלא בנאמנות ובמסירות".

בנט סיים את דבריו ואמר, כי "המפעל העצום של ישיבות ההסדר הוא עמוד השדרה של הציונות הדתית, הוא תמצית החזון, שילוב מצוינות בתורה עם מצוינות בדרך ארץ. כל ניסיון לפגוע בו נעשה ממניעים שאינם ברורים לי ואני אלחם בכך בכל כוחי".