סיעת הבית היהודי
סיעת הבית היהודיEDK

בין הגזרות הכלכליות שעולות על הפרק בתקציב המדינה, עומד גם קיצוץ תקציבי משמעותי בכל הנוגע לתקציב הישיבות.

מי שעומד להיפגע מקיצוץ זה הוא לא רק הישיבות החרדיות, כי עם גם ישיבות ההסדר והישיבות הגבוהות הציוניות.

בעקבות הדברים, פנה היום (ב') איתן עוזרי, מנכ"ל איגוד ישיבות ההסדר, במכתב בהול לשרי וחברי הכנסת של מפלגת הבית היהודי.

במכתב ציין עוזרי כי מאז תחילת שנת הכספים מקבלות הישיבות תמיכה שוטפת המקוצצת ב 20% מהתקציב הרגיל עקב אי אישור תקציב 2013. בחודש מאי קוצצה התמיכה ב 20% נוספים ועמדה רק על 60% מהתקציב הרגיל. כבר עתה ישנן ישיבות רבות שאינן מצליחות לשלם לספקים ומשכורות באופן שוטף.

עוד נכתב במכתב כי "בפרסומים השונים בתקשורת מדברים על קיצוץ של 600 מיליון ₪ בתקציב הישיבות, זאת אומרת קיצוץ של 60% בתקציב השוטף של הישיבות". לטענת עוזרי, "גם בחצי מזה הרבה ישיבות יקרסו".

עוזרי כותב במכתב כי מציאות זו נגזרת כליה על עולם הישיבות "כשלציונות הדתית יש 12 חברי כנסת והיא שותפה בכירה בהנהגת המדינה", ומוסיף כי "איננו יכולים להרשות לעצמנו את הפגיעה העצומה בעולם התורה בכלל ואת קריסתו הכלכלית של מפעל ישיבות ההסדר זוכת פרס ישראל".

מאבקו של איגוד ישיבות ההסדר, משרת למעשה גם את הישיבות החרדיות שנפגעות גם הן מהשינויים בתקציב. מה שיוצר ברית בית חובשי הכיפות הסרוגות לחובשי הכיפות השחורות.

איגוד ישיבות ההסדר מארגן כנס חרום של מנהלי הישיבות שיתקיים ביום רביעי בשבוע הבא. בכנס ידונו מנהלי הישיבות על הדרך בה ניתן יהיה להתמודד עם הגזרות הכלכליות שמאיימות על עולם הישיבות.