בועז שרעבי הופיע אמש (חמישי) מול מאות בני אדם במופע שקיעה מיוחד שהתקיים בתיאטרון הקדום בסבטיה.

שרעבי, אחד הזמרים הוותיקים והמוערכים בארץ, חשף את צפונות ליבו ושר לקהל הנרגש "עוד נחדש ימינו כאן כקדם" תוך שהוא מצביע על הבמה והאזור סביבו וזוכה למחיאות כפיים סוערות. עוד הוסיף שרעבי במהלך ההופעה, "אני עדיין נרגש שאני פה, פה זה הזה שצריך להיות בו כל הזמן. די לחכימא ברמיזה". 

לפני עליית שרעבי לבמה, עלה גרשון מסיקה, ראש המועצה האזורית שומרון ומיוזמי החזרת הנוכחות הישראלית לסבסטיה. "הקהל שהגיע לכאן מצביע ברגליים, עם ישראל רוצה לחזור לכאן. אנחנו סוגרים כאן מעגל של 3,000 שנה, אבותינו ישבו כאן בבירת ישראל שהייתה כאן ואנחנו הבנים שבים לגבולנו ושוב נראים כאן מופעים, עם ישראל חוזר לכור מחצבתו".

יוסי דגן, מ"מ ראש המועצה ציין באירוע כי הוא שמח לראות שהגיעו למופע דתיים וחילונים כאחד. דגן הזכיר כי המועצה האזורית שומרון מונה 50% דתיים ו-50% שאינם. "זכות גדולה לנו להתיישב בשומרון, נחלת אבותינו, לבנות יישובים ושכונות ולקיים פסטיבלים של תיירות ואירועי תרבות כאן בשומרון העתיקה, בירת מלכות ישראל, היכן שחיו ופעלו אבותינו בתקופת התנ"ך", הכריז.

דגן אמר עוד, "אלפיים שנה חיכה עם ישראל לכך ואנחנו זוכים ומגשימים זאת יום יום", הוא הצביע על הר חומש וקבע "אני בטוח שגם את חומש נבנה מחדש, ניישב אותה ונקיים שם אירועים תרבותיים והופעות כאלו", אמר.

המופע של שרעבי התקיים במסגרת פסטיבל הכרמים בשומרון. בהכנות לאירוע השתתפו, בין השאר, המועצה האזורית שומרון, מתנ"ס השומרון בראשות דוד צור, החברה לפיתוח השומרון, מפעל הפיס, משרד החקלאות ורשות הטבע והגנים.

וידאו: ועד מתיישבי השומרון
תמונות: מאיר ברכיה, מ.א. שומרון