ח"כ עומר בר לב
ח"כ עומר בר לבפלאש 90
חבר הכנסת עומר בר-לב (העבודה), מותח ביקורת על העמדות "הימניות", לכאורה, שהשמיע שר האוצר יאיר לפיד, בראיון ל'ניו-יורק טיימס'.


"הראיון של יאיר לפיד ל'ניו יורק טיימס' חושף את האמת המרה. לפיד שלף את השפן שהיה חבוי עמוק בתוך החליפה השחורה והשאיר את לבני בודדה בשדה הקרב", כתב בר-לב בעמוד הפייסבוק שלו.


בר-לב טען כי השר לפיד הבטיח לבוחריו טרם הבחירות שיפעל לקידום תהליך השלום וכעת, טוען בר-לב, לפיד "מתגלה כשמרן-ימני, בדיוק כמו הרוב המוחלט של חברי הממשלה הנוכחית שמורכבת ממפלגות שחרטו על דגלן את המשך הקיפאון. בין הבית היהודי, ישראל ביתנו, קיצוני הליכוד ועכשיו מסתבר גם לפיד, נותרה ציפי לבני כעלה תאנה להמשיך ולמסמס את מה שפעם קראנו לו תהליך והיום הפך לקיפאון מוחלט", תקף.


נזכיר כי השר לפיד אמר בראיון לעיתון האמריקני שאין להקפיא את הבניה בהתנחלויות כדי לחדש את המשא ומתן עם הפלסטינים ומתנגד להפסקת התמריצים להתנחלויות ולפגיעה במה שקרא "הגידול הטבעי". לפיד אמר עוד כי ירושלים לא תהיה חלק מבירתם של הפלסטינים במדינה עתידית וכי חלקים גדולים ממזרח ירושלים יצטרכו להישאר בידי ישראל. 


חה"כ בר-לב, אלוף משנה במיל' ומפקד סיירת מטכ"ל לשעבר, תקף עוד את שר האוצר ואמר, "אם לפיד חושב שעיסוואיה, שועפט ובית חנינא צריכות להיות חלק מהמדינה היהודית ושהפסקת הבנייה בהתנחלויות היא אינטרס אמריקאי, אירופאי או קטארי, כנראה ששר האוצר שלנו מחובר יותר למתנחלים מלמציאות.


"לצערי, כנראה שאין עתיד לתהליך המדיני בממשלה הזו", הוסיף בר-לב.