מוחמד א-דורה
מוחמד א-דורהצילום מסך.

עורך העיתון הצרפתי יהודי 'לה פלוס הבדו', אברהם אזולאי, מתייחס ביומן ערוץ 7 לפגיעה הקשה בקהילה היהודית בצרפת כפי שבאה לידי ביטוי בעקבות פרשת א-דורה.

לדבריו קיימת כעת דרישה גוברת והולכת מערוץ הטלוויזיה שפרסם את תמונותיו של א-דורה, ערוץ 2 הצרפתי, להודות בטעותו ולפטר את הכתב שמאחורי הדיווח המעוות שהוביל לסערה והסלמה קשה גם באלימות הפלשתינית וגם בתופעות אנטישמיות בצרפת.

אזולאי מציין בדבריו שערוץ 2 הצרפתי מהווה כלי תקשורת מרכזי בצרפת וההשפעה של כתבה מסוג זה על האוכלוסייה היא משמעותית ביותר. עוד הוא מזכיר את המאבק המתמשך של כמה גורמים בצרפת נגד אמינותה של הכתבה המדוברת. בראש הנאבקים העיתונאי הפריזאי פיליפ קרסנטי שהגיש תביעה נגד הערוץ ונגד הכתב מתוך תחושת חוסר הצדק שבהצגת חיילי צה"ל ככאלה היורים בילדים, הצגה שהובילה לאינתיפאדה השנייה.

אזולאי מציין בדבריו כי העיתונאי שפרסם את הכתבה הערוכה והמעוותת עלה לארץ, חי בה ואף שירת בצנחנים וילדיו לומדים בבתי ספר בישראל. לדבריו הכתב גרם לסערה מתוך תפיסת עולם שמאלית כשהוא עושה שימוש בזיוף וללא בדיקה ראויה של החומר שבידו לפני פרסומו.

אזולאי נזהר בדבריו ואומר שיתכן והפרסום המהיר לא נעשה בכוונה לעורר את הסערה שנוצרה לאחר מכן, אך כאשר מדובר בחומר נפיץ כל כך לא ניתן לבצע טעות חמורה שכזו, ומשום כך ראוי שהערוץ יפטר את הכתב מעבודתו.

בדבריו מזכיר אזולאי ומציין שאם לא די בכך שהכתב לא פוטר הוא אף קיבל פרסים על עבודתו העיתונאית המעולה. לטעמו אם הערוץ מבקש להיחשב כלי תקשורת גדול ומשמעותי כל כך עליו לקחת אחריות על הפרסום שיצא ממנו ולהדיח את הכתב, ובכך תהיה גדולתו. "כשיש עובדות אי אפשר לשתוק. הם צריכים לעשות חשבון נפש".

אזולאי מציין כי הפרסום הוביל לעלייה קיצונית במעשי האנטישמיות האסורה בחוק הצרפתי, והדברים הגיעו עד כדי שיאים הזכורים ברצח חלימי, ברצח שהתרחש בטולוז ובשגרה אלימה כלפי יהודים בערי צרפת. "מי שמגיע לשם כיום מרגיש שהוא הגיע לגיהנום", הוא אומר ומעריך כי דווקא היהודים החיים שם התרגלו להסלמה צעד אחר צעד והם חיים בצל הפחד מבלי תחושה טבעית של רצון להתנער מההאשמות הקבועות של ערוץ 2 הצרפתי את ישראל וצה"ל כאלימים, דורסניים וכובשים.

להערכתו גורמים רבים בציבור היהודי צרפתי יפעלו בכל דרך כדי להביא לפיטוריו של הכתב ש"גרם נזר אדיר ליהודים".