בראיון ליומן ערוץ 7 מספר הרב אביחי רונצקי על דיווחים חוזרים ונשנים אותם הוא מקבל מידידיו, בהם קציני קבע בצה"ל, תושבי הנגב על תקיפות אלימות חוזרות ונשנות של בדואים כלפיהם.

בראשית הדברים מזכיר הרב רונצקי ומציין כי הוא עצמו היה תושב הנגב במשך כשנה לפני כשנתיים ושם התוודע למציאות החיים המורכבת איתה מתמודדים חלוצי הנגב, כהגדרתו. עם זאת הוא מדגיש כי בעוד שכאשר התגורר באזור חזה בעצמו בהשתלטות הבדואים ללא דין וללא דיין על אדמות, הרי שבשבועות האחרונים מדובר בתקיפות אלימות ביותר המופנות כלפי התושבים היהודים.

אתמול הייתה זו תושבת כפר רתמים שנסעה ברכבה על כביש הגישה לישובה כשלפתע פגעה אבן ענקית בשמשה הקדמית של הרכב. השמשה התנפצה. "היא הייתה קרובה כפסע מפציעה קשה", אומר הרב רונצקי.

למקום הגיעו בתוך זמן קצר תושבים וראשי המקום שחסמו את הציר לתנועת הבדואים תוך דרישה לאכיפת החוק במקום. בתגובה הגיעו למקום בדואים מהשבטים הסמוכים והאירוע כולו התלקח למהומה שהסתיימה רק עם הגעת המשטרה שאיימה במעצר ראשי הישוב היהודי.

באירוע קודם שהתרחש אך לפני ימים אחדים תקפו בדואים במוטות ברזל ובאלות את רכבו של אחד התושבים היהודים שנסע כשעימו רעייתו בחודש התשיעי להריונה. הפורעים עזבו את המקום רק לאחר שהנהג שמצא את עצמו בסכנת חיים הרתיע אותם מלהמשיך בלינץ' בו החלו.

הרב רונצקי מציין בדבריו את חוסר המודעות הציבורית למתרחש בדרום גם בשל התעלמות התקשורת מהאירועים וגם כיוון שהתושבים היהודים באזור אינם ששים לכל מיקרופון. "בשומרון התרגלנו, לצערנו, שאם נבליג ההבלגה תגביר את התיאבון אצל הפורעים", אומר הרב רונצקי הסבור כי בנגב טרם התרגלו לתפיסה זו ומשום כך לא דואגים שם ליידע את התקשורת בכל אירוע חמור מסוג זה.

בהמשך דבריו קובע הרב רונצקי כי ההתנכלויות החוזרות ונשנות של בדואים לתושבים היהודיים אינה מאפשרת יצירת חקלאות במקום, ועל מנת לעבד את האדמות נזקקים התושבים לעזרתם של  אנשי 'השומר החדש'. לדבריו עצם הצורך בשימוש בגוף אזרחי פרטי אינו אלא אבסורד שכן שמירה על חקלאות ציונית אמורה הייתה להיות ממטרותיה של המדינה עצמה.

"על גורמי השלטון להתעורר", אומר הרב רונצקי שכבר אתמול פנה לחברי הכנסת של 'הבית היהודי' בבקשה לפעול. חברת הכנסת שקד הודיעה שתגיש שאילתא דחופה לשר לביטחון פנים. הרב רונצקי סבור שאין להסתפק בכך ועל השר לביטחון פנים כמו גם על צמרת המשטרה להגיע לשטח, לראות את המציאות המתרחשת בדרום ולסייע בפועל בהתמודדות מולה.

באשר למניע המוביל את הבדואים למתקפות הפרועות על יהודים אומר הרב רונצקי כי יכולות להיות לכך מספר סיבות. בין השאר הוא מונה את תחושת הרפיון והחולשה המוקרנת מתכנית בגין להסדרת הפזורה הבדואית, תכנית המעניקה לבדואים אלפי דונמים שלא רכשו ולא הוצגו זכויות קנייניות עליהם, ולעומת זאת הרשויות מתנכלות לחוות חוקיות של יהודים ברחבי הנגב.

כמו כן לא שולל הרב רונצקי את התחושה לפיה מאחורי הפרעות עומדת התחושה במגזר הבדואי לפיה הסדר בגין מקבע את אחיזתם בכל מקום בו הם מצויים ומשום כך עליהם לדאוג לכך שיהיו במקום רב וגדול ככל הניתן, וממילא לסלק כל נוכחות אחרת מהשטח.

בדבריו מזהיר הרב רונצקי מהמשך ההתדרדרות, המשך העשוי להוביל את המתיישבים היהודים לחוש ש'כל דאלים גבר' וברוח זו ידאגו להיות הם האוחזים בכוח הזרוע במידה ולא יקבלו מענה מהרשויות המוסמכות. עוד הוא מזכיר את השאיפה הלאומית להעביר אוכלוסיה מהמרכז לדרום, שאיפה שלא תוכל להתממש אם לא יתאפיין האזור בתחושת ביטחון ראויה.