אבי וורצמן
אבי וורצמןצילום: פלאש 90

סגן שר החינוך, ח"כ אבי וורצמן, ספד הערב בהלוויתו של אבנר כהן ז"ל מנהל סניף בנק הפועלים בשכונת נווה זאב בב"ש, שכונת מגוריו של סגן השר.

אנו ניצבים לפני ארונו של אבנר כהן ז"ל. על הכוהנים נאמר שהם היו מברכים את עם ישראל באהבה, ולכן הם צריכים היו להיות לא רק אוהבים את הציבור, אלא גם שהציבור יאהב אותם. דומני, לפי מה ששמעתי על אבנר, שדברי חז"ל אלו התקיימו בו ובנועם אישיותו. בפרקי אבות נאמר שכל מי שהוא רצוי ואהוב לבריות, הוא גם רצוי ואהוב לשמים.

חכמינו הורו לנו שאם נלקח מאיתנו אחד מבני החבורה, ודאי באופן שכזה- תדאג החבורה כולה. תדאג לחנך את הנוער לכבוד האדם ולקדושת החיים, תדאג לעקור מן השורש באפס סבלנות כל גילוי של אלימות, תדאג להנחיל לכלל ערכים של סבלנות ואורך רוח, הקשבה וקבלת האחר- כדי שהאצבעות לא יהיו קלות כל כך על ההדק. אסור לנו לפתור את עצמנו בתירוץ הקל שהרוצח הזה הוא גידול פרא שגדל בערוגות שלנו. אסור לנו להקל ראש ולומר שזה מקרה חד פעמי- כי זה לא. כי מי יודע עוד כמה רוצחים פוטנציאליים חלילה מסתובבים בתוכנו.

תדאג החבורה כולה- ותבטיח לאבנר ז"ל וליתר הנרצחים - לעשות כל שלאל ידה ליצור כאן חברה יהודית למופת. חברה של חמלה וחסד, חברה של רחמים ואהבת אדם, ולהקיא מתוכה כל אלימות וכל רוע.

יפעת היקרה, אור, שגיא ומיקה. אין תנחומים ואין מזור לאבלכם ולכאבכם הגדול. דמותו של אבא, שנקטף לפתע, תמשיך ותלווה את חייכם מעתה ועד עולם. אהבתו לכם, הבית היפה והמכובד שהקים, החינוך הטוב שנתן לילדיו, החסד שעשה עם סובביו, כולל החסד שעשה ממש בדקות האחרונות לפני מותו, יהיו צוואתו לכם, ולכולנו, ואלי בכך תמצאו מעט נחמה. אני מתפלל שה' ישלח לכם כוחות נפש וגוף להצליח ולהתנחם, ובבוא היום להתאושש להמשיך הלאה את חייכם, ובכך בבית שלכם להציב יד ושם לזכרו ולדמותו של אבא אבנר ז"ל.

חשוב לזכור כי הרוצח אמנם הוא אחד, אך כולנו נושאים באחריות ליצור כאן חברה אחרת, פחות אלימה ויותר גומלת חסדים. האחריות רובצת על כתפי כל אחד מאיתנו-להשגיח,להתריע, לחנך, ולהיות חלק מעם שקדושת החיים היא הערך העליון שלו.

יהא זכרו של אבנר ברוך, וימליץ טוב בעד אשתו וילדיו, ובני משפחתו, ובעד כלל ישראל .

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.