מערכת המשפט, התעוררי. אורבך
מערכת המשפט, התעוררי. אורבךפלאש 90
השר לאזרחים ותיקים, אורי אורבך (הבית היהודי), התייחס הבוקר (רביעי) בעמוד הפייסבוק שלו לרצח המזעזע בסניף בנק הפועלים בבאר שבע.


"כשאזרחים, פוליטיקאים ועיתונאים אומרים שהרוצח בבאר שבע עשה זאת בגלל 'המצב הכלכלי' במדינה, הם פשוט מעודדים, בלי כוונה, עוד מעשי רצח", טען אורבך.


לדברי השר, מתן הסברים למעשי רצח וראיונות תקשורתיים עם משפחתו הקרובה של הרוצח, "הופכים את מעשה הרצח לעוד אופציה; אולי קיצונית, אולי 'לא-מידתית', ודאי אסורה, אבל אופציה".


"רצח צריך לעורר גועל וסלידה כלפי הרוצח, ותחושת הזדהות מוחלטת עם הקורבנות החפים מפשע ובני משפחותיהם. התקשורת לא צריכה לשדר כלל ציטוטים של אזרחים הטוענים כי 'הגזירות הכלכליות הביאו אותו לזה'; 'היחס של הבנקים לאזרחים גרם לכך'. יש רוצח, יש קורבנות. אנשים הגונים לא מחפשים הצדקות לרוצח, ועיתונאים אחראים לא משדרים את השטויות המסוכנות האלה", הוסיף אורבך.


אימו של הרוצח, איתמר אלון, התראיינה אמש לראשונה והביעה זעזוע ממעשיו. בריאיון לחדשות 2 אמרה האם בבכי, "נקרע לי הלב. נהרסו ארבע משפחות של חפים מפשע שלא עשו כלום. אני לא יודעת מה קרה לאיתמר שהרס את המשפחות האלה. כואב לי מאוד מאוד מאוד. אני לא יכולה לתאר איזה כאב יש לי על המשפחות".

"אלוקים ייתן להם סבלנות, מה אני יכולה להגיד להם", אמרה. "אני משתתפת בצערם". האם הדגישה כי הוא היה ילד טוב וישר. "אנחנו מכירים את הבן שלנו טוב טוב, ושיגידו מה שרוצים. במדינה הזו, זה מה שיודעים, ללכלך על אנשים טובים, הגונים וישרים", אמרה בכאב.