מלחמה במיסיון. חיפה
מלחמה במיסיון. חיפהפלאש 90
הגרעין התורני "הדר" שבחיפה קיים (שני) כנס בשיתוף 'יד לאחים' נגד התרחבות המיסיון בחיפה.



הגרעין שקם בשכונת הדר לפני כשלוש שנים, רואה שליחות מיוחדת בעבודה עם עולים מחבר המדינות. מתוך שליחות זו, קם הרעיון לכנס האמור.


ראש הגרעין התורני, הרב שמואל ששון, העיד כי מתוך עשרה מוקדים של מיסיון בעיר חיפה, חמישה מהם פועלים בשכונת הדר. "השליחות שלנו בשכונת הדר מורכבת משני צירים. האחד הוא נושא הגיור- הקמת קהילת מתגיירים שיקבלו על עצמם עול תורה ומצוות ובניית מערכת של ליווי להם ולמשפחותיהם".


"אך אנו מודעים שהציבור מרוסיה בחלקו קשור מאוד לנצרות וחלקו מהווה יעד למיסיונרים. מתוך עשרה מוקדים של מיסיון בעיר חיפה, חמישה פועלים כאן אצלנו, בהדר. ממש ברחובות בהם אנו חיים ומסתובבים: החל ממרכז מיסיונרי בשדרות הציונות, דרך מרכז נוצרי ברחוב גדעון, דרך חנות תמימה בשם 'אדרת אליהו' ברחוב הרצליה ועד פעילות חזקה ועקבית ברחובות בלפור, ירושלים, פבזנר ונורדאו", חשף הרב ששון.


הוא סיפר כי במשך השנה מתמודד הגרעין התורני עם התופעה הקשה, באמצעות "הוספת אור" בדמות ליווי הגרים וחיבור הציבור הרוסי למעגל השנה היהודי. "על מנת שנוכל לדעת כיצד יש לטפל בנושא זה באופן ישיר קיימנו את הכנס הזה - כנס שמלמד אותנו כיצד להתייחס לסוגיה".


במהלך הערב הוצג סיפור אישי על אדם שהחל את דרכו כגוי נוצרי ולאחר כברת דרך מצא את עצמו בחיק היהדות. בהמשך הסביר פעיל 'יד לאחים' על מהות הפעילות של הארגון, וכיצד יכול כל אחד לעזור "בעבודת הקודש" של המלחמה במיסיון.