המוסד לביטוח לאומי מוביל בתלונות הציבור

15,123 תלונות הוגשו בשנת 2012 לנציבות תלונות הציבור – מספר שיא מאז הקמת הגוף. הכי הרבה תלונות מוצדקות נמצאו ברשות השידור

אורלי הררי , י"ג בסיון תשע"ג

המוסד לביטוח לאומי
המוסד לביטוח לאומי
צילום: פלאש 90

דו"ח השנתי של נציב תלונות הציבור לשנת 2012 שפורסם היום (רביעי) חושף מספר שיא של תלונות מאז הקמת הגוף בשנת 1971 - 15,123 תלונות על 16,001 נושאים, עלייה של 2% לעומת שנת 2011.

רוב התלונות הוגשו נגד מוסדות מדינה (29.3%), משרדי ממשלה (25.6%), גופי השלטון (24.1%), גופים ציבוריים (11.4%) וגופים לא מבוקרים (9.6%). 

הגוף שקיבל מהציבור הכי הרבה תלונות היה, כמו בשנים קודמות, הביטוח הלאומי, שצבר 1,393 תלונות, אולם רק אחוז קטן מהן נמצאו מוצדקות. במקום השני נמצאת המשטרה ואחריה משרד האוצר, משרד המשפטים ומשרד התחבורה.

27% מהתלונות נמצאו מוצדקות, מספר גבוה מהמקובל בעולם. רשות השידור מובילה עם 52% תלונות מוצדקות, דואר ישראל עם 48%, משרד התחבורה 45%, משרד הביטחון 42%, משטרת ישראל 38% ומערכת בתי המשפט עם 32%.

מרבית התלונות נגד רשות השידור היו בנושא האגרה. בין היתר, נמצא שרשות השידור חייבה באגרה אנשים שכלל לא החזיקו טלוויזייה ועוד טענה כי בודקי הרשות ביקרו בביתם - מה שהתברר כשקר. במקרה הזה נמצא כי משרד עורכי דין מסוים שעבד עם הרשות גרם לתקלות וההיתקשרות עמו הפסיקה.