נערכים למלחמה מול סוריהמכון פישר

מפקד חיל האוויר, האלוף אמיר אשל, הבהיר היום (רביעי) כי קיימת היערכות לתרחיש של מלחמת פתע מול סוריה.

"מלחמה בהפתעה יכולה להיוולד היום בהרבה תצורות", הדגיש אשל בכנס של מכון "פישר" לביטחון לאומי בהרצליה והסיף כי אירועים בודדים יכולים להסלים מהר מאוד, "אנחנו מחוייבים להיות מוכנים בתוך שעות לפעול עד קצה הספקטרום".

"משטר אסד השקיע רבות כדי להשיג את יכולות ההגנה האווירית הטובות ביותר שיכול היה לקנות. מדובר בנשק מדור שונה לגמרי, כזה שלא דומה למה שהיה פעם". עם זאת הדגיש מפקד חיל האויר כי "אין מערכת שאין לה פתרון, השאלה רק באיזה מחיר".

"אם מחר סוריה מתמוטטת, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו מהר מאוד עם ארסנל הנשק האדיר הזה מתפזר ומופנה כלפי ישראל. אם במלחמת לבנון השנייה הפעלנו רק חלק מהיכולות שלנו, הרי שבמלחמה הבאה נצטרך לתת מאה אחוזים, כדי שהפעילות תהיה מהירה ועוצמתית מאוד".

הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, התייחס אתמול למצב הביטחוני בצפון, "אם אסד ידרדר את רמת הגולן, הוא ישלם את המחיר", אמר בכנס של המרכז לחקר הביטחון הלאומי באוניברסיטת חיפה.

"לא נרשה שמרחב רמת הגולן יהפוך להיות מרחב נוחות לתגובה עבור אסד", אמר גנץ. "אם הוא ידרדר את רמת הגולן הוא יצטרך לשאת בתוצאות של העניין הזה. אני לא אדם מתלהם, אבל צריך לדעת שאנחנו נדע גם להגן וגם להגיב במקרה הצורך".