השטח מתעורר. השילוט הלילה
השטח מתעורר. השילוט הלילההתולים
מאות כרזות ועליהן הכיתוב "עם ניצן אלון אין בטחון" הודבקו הלילה על ציר 60 ביהודה שומרון ובנימין.

פעילי שטח ביהודה ושומרון קובעים כי "הכרזות הללו הן חלק ממחאה ספונטנית של תושבים ביהודה ושומרון נגד כבילת ידי צה"ל ומדיניות "ההכלה" של ניצן אלון המעדיף שקט אצל הערבים על פני בטחון היהודים".

הפעילים מוסיפים ואומרים: "תושבי יו"ש מתמודדים יום יום בגבורה עילאית עם אירועי הטרור בכבישים. האיפוק, הסבלנות, ההתחשבות בשר הביטחון שרק עתה נכנס לתפקידו, נוגדים את 'אל תעמוד על דם רעך' ואינם יכולים להמשך".

"מהשטח שומעים את תסכול החיילים שאינם יכולים לפעול כפי שצבא הגנה צריך לפעול, ומשום כך סופגים אין סוף פיגועי טרור", אומרים הפעילים.

הפעילים מציגים רשימה חלקית מאד של פיגועים  בשבועיים האחרונים שכמעט לא קבלו התייחסות בתקשורת הלאומית: אפרת צפון – זריקות אבנים, צמיגים בוערים וכן מטען צד. בנס לא היו נפגעים. ואדי חרמיה – כעשרה כלי רכב נרגמו במארב סלעים ואבנים. בשניים מהם ילדים ותינוקות. אחד הנוסעים נפגע בראשו. צומת תפוח – רצח איתמר בורובסקי הי"ד. נריה – שני תושבים שיצאו למחות על זריקת אבנים נפגעו בידי פורעים ערבים חמושים באבנים ואלות. מדרום לחברון – 4 חיילים נפצעו, שניים באורח קשה, מבקבוק תבערה שהבעיר את הג'יפ בו נסעו.

"וזו רשימה חלקית בלבד...", הם מדגישים. "אלוף הפיקוד ניצן אלון מוכן להכיל עוד ועוד אירועים ביטחוניים, אך להופיע בוועדת משנה של ועדת החוץ והביטחון לדון עם ראשי ההתיישבות על המתרחש בגזרה עליה הוא ממונה - את זה הוא לא יכול להכיל. אי אפשר ואסור להבליג. חיילי צה"ל מחכים ומצפים לזעקה ומחאת הציבור. כולם יודעים שצה"ל יכול לנצח ומה שמונע מצה"ל לפעול כמו שצריך הן הוראות האיפוק וההבלגה של ניצן אלון", קובעים הפעילים.