מרקל בטקס קבלת הפרס
מרקל בטקס קבלת הפרסבאדיבות משה פרידמן, ועידת רבני אירופה
קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, השתתפה (יום ה') בטקס קבלת פרס יהודי אירופה של 'ועידת רבני אירופה' והתייחסה למאבק באנטישמיות הגואה.

נשיא 'ועידת רבני אירופה', הרב פנחס גולדשמידט, העניק למרקל את הפרס ע"ש הרב עמנואל יעקובוביץ זצ"ל, "על עמידתה האיתנה למען זכויות הדת והמאבק באנטישמיות".

"עלינו ללמוד לדבר אחד עם השני ולא אחד על השני... חירות הינה דבר שחייבים להילחם עליו בכל בכל יום מחדש", אמרה מרקל.

הקנצלרית הנרגשת הודתה על קבלת הפרס וסיפרה כי הוא מעודד אותה במאבק נגד האנטישמיות. "המאבק הינו חובה מקודשת במדינה חופשית ודמוקרטית", אמרה אנגל בטקס שהתקיים בבית הכנסת הגדול של בריסל בהשתתפות רבנים, שגרירים, נציגי גרמניה, בלגיה והאיחוד האירופי.

כאמור, הפרס מוענק מידי שנה לזכרו של הרב עמנואל יעקובוביץ' זצ"ל, נשיאה לשעבר של 'ועידת רבני אירופה' ורבה הראשי של הקהילות היהודיות המאוחדות של חבר העמים הבריטי. 

נשיא 'ועידת רבני אירופה', רב ואב"ד מוסקבה, הרב פנחס גולדשמידט שהעניק את הפרס אמר כי "קנצלרית גרמניה ראויה לקבל אות הוקרה בעבור מאמציה המתמשכים להשגת הרמוניה בין-קהילתית באירופה, עבור ידידותה ההדוקה עם הקהילה היהודית ועבור תרומותיה הנעלות לקידום הסובלנות וההבנה ההדדית".

הרב גולדשמידט הוסיף כי הקנצלרית מרקל זוכה בפרס יעקובוביץ' על תמיכתה הבלתי מעורערת בקהילה היהודית בגרמניה ועל גינוייה החריפים נגד אנטישמיות ברחבי אירופה.

"'ועידת רבני אירופה' מעריכה ומוקירה את הגב' מרקל על מעשיה הנחרצים בשנה שעברה, כאשר בית משפט מחוזי בעיר קלן קבע כי ברית מילה שנערכה לתינוק היוותה פגיעה בלתי הפיכה ונוגדת חוק. המהירות בה הגיבה הקנצלרית לנושא בוער זה – תחילה בתמיכתה הפומבית בברית מילה ולאחר מכן בהצעת פתרון חוקתי המגן על המסורת הדתית של הקהילות היהודיות והמוסלמיות בגרמניה – התקבלה בהוקרה ובהערכה בגרמניה, באירופה ובעולם כולו", אמר הרב גולדשמידט.

הוא גילה כי ההחלטה להעניק למרקל את הפרס היתה קשה עבור הרבנים, "שרבים מהם איבדו את יקיריהם בשואה, אולם זו היתה ההחלטה הנכונה", קבע.

(באדיבות משה פרידמן, ועידת רבני אירופה)