הכינוס. אמש
הכינוס. אמשצילום: יהונתן ונדר

חוסר הנחת מהתנהלותו של הרב דוד סתיו לנוכח מועמדותו של הרב יעקב אריאל לכהונת הרב הראשי לישראל מוצאת ביטוי פומבי ראשון.

קבוצת רבנים גדולה התכנסה אמש בביתו של הרב חיים דרוקמן, מי שמוביל את היוזמה להתמודדות הרב אריאל על כהונת הרב הראשי, ופרסמה קריאה מפורשת לרב סתיו להודיע על הסרת מועמדותו לכהונה.

חששם של הרבנים הוא, כי כל עוד הרב סתיו לא יסיר את מועמדותו לכהונת הרב הראשי לא יהיה להצעת החוק של ח"כ כלפא, שנועדה לאפשר את מועמדותו של הרב אריאל, סיכוי לעבור בועדת השרים לחקיקה.

בתום הכינוס פרסמו הרבנים , "קריאה נרגשת ותקיפה לרב סתיו לקיים את הבטחתו הפומבית להסיר את מועמדותו- לטובת מורו ורבו, מורנו ורבנו, הרב יעקב אריאל, לטובת כבוד הרבנות ואחדות המחנה".

הרבנים פרסמו גם "קריאה לשר הכלכלה וראש הבית היהודי נפתלי בנט לפעול נחרצות להעברת החוק שיאפשר לרב עמאר ולרב אריאל להתמודד בבחירות הקרובות".

הרבנים אף קראו "לכל הנוגעים בדבר", כלשונם, לטרפד את "חוק שטרן", אשר לטענתם מיועד להעביר את מועמדות הרב סתיו בגוף הבוחר, ופוגע במעמדה של הרבנות הראשית.

בין הרבנים שהשתתפו בכינוס היו (לפי סדר א"ב): הרב אליעזר איגרא, הרב חננאל אתרוג, הרב משה ביגל, הרב אלחנן בן נון, הרב חיים גנץ, הרב דוד דודקביץ, הרב מיכה הלוי, הרב אלישע וישליצקי, הרב שמעון כהן, הרב אליקים לבנון, הרב יהודה עמיחי, הרב דוד פנדל, הרב משה קליין, הרב יגאל קמינצקי, הרב מישאל רובין, הרב יהושע שפירא, הרב יעקב שפירא, הרב דוד תורג'מן.