הרב שלמה עמאר והרב יעקב אריאל
הרב שלמה עמאר והרב יעקב אריאלפלאש 90 ושלומי שלמוני

ח"כ זבולון כלפה (הבית היהודי), יוזם הצעת החוק לביטול מגבלות הגיל והכהונה בבחירות לרבנות הראשית, משך את ההצעה מדיוני ועדת השרים לחקיקה.

כלפה נקט בצעד זה לאחר שהתברר לו, כי ההצעה אשר גובשה על פי מתווה הרב דרוקמן, ואשר נועדה לאפשר לרב יעקב אריאל ולרב שלמה עמאר להתמודד על כהונת הרב הראשי, לא תזכה לרוב בועדת השרים.

גורמים בבית היהודי ציינו, כי לאנשי "הבית היהודי" ו"יש עתיד" התברר, כי בכוונת אנשי הליכוד וישראל ביתנו להצביע רק על חלק מהחוק, אותו חלק שנוגע לרב עמאר.

לדבריהם, על מנת למנוע מחטף מטעם ש"ס, נתניהו וליברמן, שיגרום לכך שהיוזמה לבחירת רב ראשי ציוני תיבלם, משכה סיעת הבית היהודי את הצעת החוק.

משמעות דחיית ההצעה היתה עלולה להיות סיכול סופי של הניסיון לחוקק את החוק, ועל כן הוחלט שלא להעלות היום את החוק לדיון בועדה.

נזכיר כי קבוצת רבנים גדולה התכנסה אמש (מוצ"ש) בביתו של הרב חיים דרוקמן, מי שמוביל את היוזמה להתמודדות הרב אריאל על כהונת הרב הראשי, ופרסמה קריאה מפורשת לרב סתיו להודיע על הסרת מועמדותו לכהונה.

חששם של הרבנים הוא, כי כל עוד הרב סתיו לא יסיר את מועמדותו לכהונת הרב הראשי לא יהיה להצעת החוק של ח"כ כלפא, שנועדה לאפשר את מועמדותו של הרב אריאל, סיכוי לעבור בועדת השרים לחקיקה.

בתום הכינוס פרסמו הרבנים , "קריאה נרגשת ותקיפה לרב סתיו לקיים את הבטחתו הפומבית להסיר את מועמדותו- לטובת מורו ורבו, מורנו ורבנו, הרב יעקב אריאל, לטובת כבוד הרבנות ואחדות המחנה".