הרמטכ"ל, בני גנץ
הרמטכ"ל, בני גנץפלאש 90

על רקע התדרדרות המצב הביטחוני בכבישי יו"ש בתקופה האחרונה, נערך היום (א') בגוש עציון ביקור של הרמטכ"ל בני גנץ, אלוף פיקוד מרכז ניצן אלון, מפקד האוגדה תא"ל תמיר ידעי, מח"ט עציון יניב אללוף ודובר צה"ל.

במהלך הסיור נועד הרמטכ"ל עם ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל, במהלכה פנה ראש המועצה לרמטכ"ל ואמר כי "המצב בכבישי יהודה ושמרון בלתי נסבל, התושבים מפחדים לצאת לכבישים, אנו סופגים מדי שעה נפגעים בגוף ברכוש ואף בנפש. יש לא מעט תושבים וחיילים שנפגעים מהאבנים עצמם". פרל סיכם ואמר כי המצב לא מאפשר שיגרה וקיום אורך חיים נורמלים ועל כן יש לטפל במצב באופן מיידי.

גנץ פתח וציין כי מטרת ביקורו היום נועדה להכיר את הבעיות מקרוב ולהתרשם מהמצב הנוכחי ומהערכות הכוחות לאור המציאות. עוד הוסיף, כי האחריות מוטלת עליו ועל הקצינים בשטח, במטרה לדאוג שהמצב ישתנה וישתפר. הוא ביקש מפרל להבין כי אנו מצויים בתקופה קשה ועל תושבי יהודה ושמרון להיערך לכך, כשבד בבד צה"ל יפעל בכל יכולתו כדי להחזיר את רמת הביטחון הראויה כפי שהיה בעבר.

גנץ סיכם את הפגישה וציין כי מהפגישה הזו הוא נכנס לפגישת עבודה עם קציני מטה האוגדה החטיבה והמג"דים בכדי לדון בנושא ולקבל החלטות רלוונטיות וממוקדות לטיפול במצב המורכב.

לצד זה, חבר ועדת חוץ ובטחון בכנסת, ח"כ מוטי יוגב, סייר בשעות הבוקר בגוש עציון, על רקע המצב. יוגב חיזק את ידי התושבים ואמר כי יפעל במידי לפתרון המצב בהקדם.

ביום שישי האחרון נערכה עצרת חירום בצומת אל-חאדר של תושבי גוש עציון, קרית ארבע-חברון, אפרת וביתר עילית. במהלכה קראו ראשי המועצות להחזיר את ההרתעה הצה"לית ובכך להשיב את הביטחון לתושבים.