בית לחם
בית לחםישי קרוב

הפלסטינים ממשיכים בניסיונות לחפש להם היסטוריה. אם בעבר הם הגדירו את עצמם ככנענים האמיתיים ובמקרים מסוימים אפילו כיהודים המקוריים הרי שכעת הם החליטו שהם הם הנוצרים המקוריים, או ליתר דיוק הם צאצאיו של ישו. כך קובע העיתון הרשמי של הרש"פ.

ארגון 'מבט לתקשורת' מצטט מאמר דעה שפורסם בעיתון הרשמי של הרש"פ ונכתב על ידי בעל טור קבוע, עאדל עבד אל-רחמן. על פי מאמר זה ישו הפלסטיני דוכא ונרדף על ידי היהודים, בדומה לפלסטינים בני זמננו, שגם כן מדוכאים ונרדפים על ידי היהודים. את הדברים כותב אל רחמן תחת הכותרת "תחיית ישו, תחיית המדינה"

עבד אל רחמן מוסיף וקובע כי כשם שישו קם לתחייה, גם "הפלסטינים, צאצאי ישו, קמו מן האפר".

"חג הפסחא... אינו חג לנוצרים הפלסטינים בלבד, אלא חג ללאומיות הפלסטינית, משום שישו, עליו השלום, הוא כנעני פלסטיני. קימתו לתחייה שלושה ימים לאחר שנצלב והומת על ידי היהודים - כפי שדיווחה לנו הברית החדשה - משקפת את הנרטיב הפלסטיני, שנאבק עם צאצאי היהדות הציונית המודרנית בגרסתה הקולוניאליסטית החדשה, אשר קושרת קשר עם [בעלי] ההון המערביים, שמתיימרים להשתייך לנצרות".

עוד הוא ממשיך וכותב: "ישו עליו השלום, האב הקדמון הפלסטיני הלאומי הישר, ומחדש הברית הישנה, התפלג מחסידיה, הקים את בריתו החדשה, והפיץ אותה בקרב הבריות - דבר שגרם ליהודים לרדוף אותו עד שתפסו אותו, צלבו אותו ואז רצחו אותו. לאחר מכן הוא קם מבין המתים כמו עוף החול ואז יצא לדרכו והפיץ את תורתו, שעדיין חיה ותמשיך להתקיים כל עוד האנושות קיימת".

"סיפורו של ישו הוא סיפורם של בני עמו [הפלסטינים]; התנועה הציונית - כלי השרת של המערב הקפיטליסטי - רצתה לזייף את העובדות ההיסטוריות, להגלות ולצלוב את העם הערבי הפלסטיני, ואז לרצוח אותו, באמצעות פעולות טיהור אתני... אך הפלסטינים, צאצאי ישו, קמו מן האפר כמו עוף החול, מבין הריסות הנַכְּבּה והנַכְּסה. הם חבשו את פצעיהם והניפו שוב את דגל הלאומיות באמצעות הקמת מפלגות ופלגים...", נכתב במאמרו של אל רחמן.

יצוין כי בעבר דאגו מעצבי ההיסטוריה הפלסטינית להגדיר את ישו כפלסטיני. בשנת 2005 כתב ביטאון הרש"פ ש" "אל לנו לשכוח כי המשיח [ישו] הוא פלסטיני, בנה של מריה הפלסטינית". בכיר הפתח' סאיב עריקאת קבע לפני כחצי שנה כי ישו הוא "השהיד הראשון של פלסטין". גם מושל מחוז רמאללה קבע שיש לכולנו הזכות להיות גאים בכך שישו הוא פלסטיני". כעת פשוט מחליפים שם את הכיוון והופכים את הפלסטינים לצאצאי ישו.

ב'מבט' מציינים כמה פרטים היסטוריים שמומלץ לאל רחמן וחובבי התיאוריה החדשה לקחת בחשבון: "הרש"פ אינה מלמדת כי לפי המקורות הנוצריים ישו היה יהודי משבט יהודה, ואת העובדה שאין כל תיעוד היסטורי של עם ערבי פלסטיני. הרש"פ גם מתעלמת מהעובדה שהשלטון הרומאי שינה את שמה של יהודה ל"פלשתינה" רק לאחר מרד בר כוכבא, בשנת 136 לספירה, שנים רבות לאחר מותו של ישו. יתרה מזו, לפי המסורת הנוצרית ישו מעולם לא התחתן ולא הוליד ילדים, ומכאן שהפלסטינים אינם יכולים להיות 'צאצאי ישו'".