שער בית הכנסת 'האוהל' הבוקר
שער בית הכנסת 'האוהל' הבוקרהמועצה הדתית בת ים

בפעם הרביעית בתוך כחודש מגיעים מתפללי בית הכנסת הגדול 'האוהל' שבבת ים סמטת הוורדים לתפילת שחרית ומגלים שאלמונים ריססו צלבי ענק על קירות בית הכנסת.

אם בעבר היו כתובות הנאצה והצלבים מרוססים בקירות צדדיים יותר של בית הכנסת הרי שהפעם מדובר בצלבי ענק על חזית בית הכנסת, ליד שער המבנה המפואר.

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם גבאי בית הכנסת, מיקי מוסקוביץ', שהוצרך לטיפול רפואי כאשר נחשף למראות הקשים והחמורים על קירות המבנה.

"הגענו הבוקר לתפילת שחרית והזדעזענו לראות שבפעם הרביעית ריססו צלבים והפעם בכניסה הגדולה של בית הכנסת. היו צריכים להזמין לי טיפול רפואי", הוא מספר ומוסיף: "מדובר בבית כנסת שהוקם על ידי ניצולי שואה, בית כנסת שמתפללים בו עוד מעט מהניצולים שנותרו. אני לא יודע איך להתבטא. תחושה של שריפה מבפנים".

מוסקוביץ' המדווח ביומן ערוץ 7 על האירוע הנוכחי כפי שנעשה גם באירוע קודם, מציין בדבריו כי מידע על האירועים מועבר לכל כלי התקשורת, אך אלה מעדיפים להתעלם ולא להתייחס.

עוד הוא מזכיר את התבטאותו האחרונה של השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', לפיהם יש להגדיר את מרססי כתובות תג המחיר כטרוריסטים לכל דבר, בעוד באירוע כזה שבו מרוססים צלבים על בית כנסת קיימת התעלמות גורפת ואיש אינו מתייחס לאירועים. "תג מחיר מזעזע כאן את כולם, וכאן יש שקט. התחושה שלנו היא כמו בגולה", הוא אומר.

בעקבות האירוע הגיעו למקום צוותי חקירה משטרתיים וחוקרי מז"פ שגבו עדויות. לדברי מוסקוביץ' החוקרים עושים את מלאכתם, אך בפועל לא מגיעים להישג כלשהו. "הם מוסיפים עוד כמה דפים בדפי החקירה ואומרים לי שהם פועלים במישור המודיעיני, אבל עבר חודש וכלום לא קרה. אמרתי לשוטר שאם הייתי שם יד על המבצע אני לא יודע מה היו התוצאות, אבל למה צריך להגיע לכך. זו אמורה להיות משימה של  המפכ"ל שיודע לעצור במקרים אחרים בתוך כמה ימים. במקרה הזה אנחנו לא מקבלים שום תגובה מגורם פוליטי חיצוני. התעלמות. כעת אנחנו קוראים בתפוצת נטו לכל משרדי הממשלה בבקשת עזרה מכל מי שיכול".

דקות לפני השיחה עם ערוץ 7 הוחלט בבית הכנסת לקיים עצרת זעקה מיוחדת מחר (ה') בשמונה בערב בהשתתפות רבנים, פוליטיקאים, אנשי ציבור ולמעשה כל מי שהאירוע מקומם אותו ודורש תגובה ראויה ומיידית של כוחות האכיפה.

מוסקוביץ' מקבל טיפול רפואי בבית הכנסת (צילום: המועצה הדתית בת ים)