נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: פלאש 90
שר הכלכלה, נפתלי בנט (הבית היהודי), התייחס היום (רביעי) בעמוד הפייסבוק שלו לרפורמת הגיוס
שאושרה בוועדת פרי לשוויון בנטל.

"היום בממשלה עשינו את הצעד הראשון בדרך ארוכה של שילוב החרדים בחברה הישראלית. זה לא יום של חגיגות, זה יום של פשרות גדולות", כתב בנט.

לדבריו, גם הציבור החרדי הפנים "יותר טוב מכולנו" כי המצב הנוכחי לא היה יכול להימשך. "זה בדיוק תפקידנו (הלא פשוט) בממשלה: לשמש גשר אחראי בין כל חלקי החברה הישראלית. עמדנו במשימה. 

"המתווה הנוכחי הוא תוצאה של פשרות מרחיקות-לכת של שני הצדדים, ואף צד לא ממש מרוצה (מה שמעיד שכנראה זו פשרה ראויה). העיקרון המנחה המרכזי: הדרגתיות והידברות".

השר בנט כתב כי המטרה העיקרית, מבחינתו, היא הכנסת החרדים למעגל העבודה. "בעיניי זוהי מטרה דחופה הרבה יותר מן השירות. כך הם יעבדו, יפרנסו את משפחותיהם בכבוד, ישלמו מיסים, ויפחיתו את הנטל הכלכלי על שאר הציבור הישראלי".

יו"ר 'הבית היהודי' הציג לגולשים בפייסבוק את עיקרי התוכנית. "בשלב ראשון (כמעט 4 שנים) תהיה תקופת מעבר, בה נפעל כולנו לשילוב החרדים במעגל העבודה והשירות. לא יהיו סנקציות, אלא בעיקר עידוד פעיל של השתלבות. במסגרת משרד הכלכלה, עליו אני אחראי, הקמנו צוות מיוחד והקצנו משאבים אדירים לשלב רבבות חרדים בעבודה".

בשלב השני, כתב בנט, "כל צעיר חרדי בן 18 יוכל ללמוד תורה עד גיל 21, ואז, בתוך 3 שנות לימוד ייבחרו 1,800 תלמידים מתמידים שימשיכו ללמוד, מתוך הכרה בחשיבות התורה, והשאר (כ-6,000) יחויבו לשרת בצבא או בשירות אזרחי/לאומי. 

"קשה מאוד לחזות את אופן מימוש התכנית (האם הצבא יעמוד או לא יעמוד ביעדי הגיוס ועוד), וזה טבעי. לכן, האחריות שלנו היא כל הזמן להיות עם אצבע על הדופק ולהתאים את הפעולות שלנו למציאות".