משה יעלון
משה יעלוןצילום: פלאש 90

שר הביטחון, משה יעלון, התייחס בצהריים (רביעי) למתווה ועדת פרי שאושר הבוקר.

"אני מקווה שההחלטות שהתקבלו היום בוועדת פרי יהיו המשכה של מגמה חיובית שהחלה זה מכבר, והיא עלייה הדרגתית ומשמעותית של מתגייסים חרדים וערבים לשירות צבאי ושירות לאומי-אזרחי".

"העובדה שיש מגזרים שאינם משרתים היא פצע פתוח ומדמם בחברה הישראלית, תופעה בלתי מתקבלת על הדעת שמחובתנו לשנותה".

יעלון הדגיש כי בלתי אפשרי לשנות מציאות של 65 שנים בבת אחת, "אנו חייבים בתהליך הדרגתי וסבלני, ללא שיסוי, השנאה ודה-לגיטימציה כלפי המגזרים החרדי והערבי, כי השינוי מתרחש לנגד עינינו. זהו תהליך שאסור שייכנסו בו פוליטיקה קטנה, ספינים וניסיונות להשיג רווח פוליטי מיידי על חשבון אירוע שיש לו משמעויות היסטוריות, לא פחות מזה".

"עלינו לפעול בתבונה, באחריות ובשיקול דעת, על מנת שלא נגבש את המגזרים החרדי והערבי להתנגדות כוללות".

עוד הוסיף שר הביטחון "עמדתי על מספר עקרונות שלטעמי יש להם חשיבות מרכזית בהמשך התהליך. אני סבור שהחלת סנקציות פליליות באופן אוטומטי וללא כל שיקול דעת היא טעות קשה שרק תסיג לאחור את התהליך. אני שמח שדעתי התקבלה והיא תותיר לממשלה ולי כשר ביטחון, או לכל שר ביטחון שיהיה, את היכולת לעצב את אופן הטיפול בפרטים או בגופים סוררים שלא יתגייסו לשירות".

"כבר היום מוחלות סנקציות פליליות על משתמטים, וכך יהיה גם בעתיד, אך כשאנו בתהליך הדרגתי בו ישנה עלייה קבועה במספר המתגייסים מקרב הציבור החרדי, מחובתנו לנהוג בשיקול דעת ובאחריות ולא באופן אוטומטי ונמהר".

"אפעל ככל יכולתי כדי שמספר המתגייסים החרדים יגדל. בטוחני שאם ננהג בתבונה ובאחריות – כך גם יהיה".