ציפי לבני
ציפי לבניצילום: פלאש 90
שרת המשפטים ציפי לבני מביעה הערב (רביעי) מורת רוח מהפשרה אליה הגיעו נציגי "יש עתיד" והבית היהודי.
 
"לא רק ׳אשר׳ ו׳חיים׳ צריכים להיכנס מתחת לאלונקה. גם נריה ואלקנה צריכים להמשיך ולסחוב אותה בשירות צבאי מלא. נפלה לידינו היום הזדמנות לבחון האם אכן שוויון היא סיסמת ערב בחירות או ערך אמיתי. היום חוק עתידי הקרוי חוק שוויון בנטל קיבל אישור ועדת שרים", אמרה לבני.
 
"אבל הנה, מסתבר שיש שווים יותר ושווים פחות: בעוד החרדים ישרתו 24 חודשים, שזה פחות מהחילונים שישרתו למעלה משלושים חודשים, מסתבר שאחיהם לא רק ׳אשר׳ ו׳חיים׳ צריכים להיכנס מתחת לאלונקה. גם נריה ואלקנה צריכים להמשיך ולסחוב אותה בשירות צבאי מלא. נפלה לידינו היום הזדמנות לבחון האם אכן שוויון היא סיסמת ערב בחירות או ערך אמיתי. היום חוק עתידי הקרוי חוק שוויון בנטל קיבל אישור ועדת שרים. אבל הנה, מסתבר שיש שווים יותר ושווים פחות: בעוד החרדים ישרתו 24 חודשים, שזה פחות מהחילונים שישרתו למעלה משלושים חודשים, מסתבר שאחיהם שלומדים בישיבות ההסדר ישרתו רק17 חודש" .
 
"אז כשאני שומעת את שר האוצר קורא ל׳אחיי החרדים׳ ללבוש מדים, אני בוודאי מצטרפת לקריאה, אבל מוסיפה גם קריאה משלי: לא רק ׳אשר׳ ו׳חיים׳ צריכים להיכנס מתחת לאלונקה, גם ׳אלקנה׳ ו׳נריה׳ צריכים להמשיך ולעזור לסחוב אותה במשך שירות מלא ויותר מ17 חודש, ולפחות כמו שרות החרדים.  השוויון הוא ערך ולא מסחרה פוליטית שמשתנה מעת לעת לפי הרכב הקואליציה והכוח שיש לסקטורים שמייצגים בה. כשרת משפטים אני אומרת את זה כאמירה ערכית ומבקשת מאנשי המקצוע לבחון את חוקתיות הצעת החוק החדשה המבחינה בעיניי בין ישיבה לישיבה ובין כיפה לכיפה וזאת על פי כח פוליטי".

לבני אף תוקפת את הבית היהודי על רקע נסיגתה מחוק שטרן אתמול, "אתמול שלף הבית היהודי את הקלף המבקש לעצור כל חקיקה משיקולים פוליטיים וריאקציונריים שאין בינם לבין ערך השוויון דבר. בניגוד לבית היהודי, עבורי חשובה יותר מאיזה רב ייבחר הזכות לנשים להיות שותפות בבחירתו. מסתבר שהוויכוח מתחת לפני השטח על מקור הסמכות ומהותה של הדמוקרטיה ומהו שוויון עדיין קיים ונזקק למאבק של אלה שמאמינים בו בקרב השותפות הקואליציוניות האחרות כמו יש עתיד".