יעקב אשר
יעקב אשרצילום: פלאש 90

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) התייחס אתמול בנאומו במליאה לסוגיית העלאת המע"מ ופנה ליו"ר ההסתדרות עופר עיני לעזרה.

"מעמד הביניים והשכבות החלשות צריכים יו"ר הסתדרות של האזרחים, מר עיני, לך יש שאלטר ביד, לנו אין. בא תייצג את העם כולו, חילונים, חרדים, דתיים, וערבים", אמר אשר.

לדבריו, "אנו נמצאים בעוד שלב של התוכנית הכלכלית, היצירתית, הגאונית, החדשנית, שפקידי האוצר כה אוהבים כל כך הרבה שנים. דיברו פה לפני חברי הכנסת הנכבדים, על היהירות של שר האוצר, ואני רוצה לדבר על התבונה הרבה שלו, שהוא בתקופה כל כך קצרה מבין בהכל, גם בכלכלה, גם בביטחון".

אשר טען בנאום, כי "יש פה דפוס התנהגות שמגיע מסיבות תקשורתיות כאלה ואחרות, לא בודקים תוצאות, לא משנה מה יהיה בסוף, זה לא משנה אם העלאת המע"מ ודברים נוספים, יביאו לכך, שגם משפחות בהם יש מיצוי של כושר ההשתכרות באופן מלא יכנסו לסטטיסטיקה שנה הבאה אוטומטית, זה ברור לחלוטין, לא צריך להיות גאון גדול כמו שר האוצר בשביל להבין את זה".

לטענתו, "לא בודקים תוצאות, לא יושבים אפילו לשיחה אחת עם מנכ"ל הביטוח הלאומי, שיושב וזועק, אדם שיש הערכה גדולה מאוד במדינת ישראל לפועליו בעבר ובהווה, לא יושבים איתו, יושבים עם עופר עיני, לא אם אלה שאין להם שאלטר בידיים. ושר האוצר מבין הכל ומהר, מבין בכלכלה, לא משנה התוצאה העיקר שהכותרת תהיה היום, אותו דבר בביטחון, לא משנה מה אומר שר הביטחון, לא משנה מה יהיו התוצאות של חלקים כאלו ואחרים בוועדת פרי, העיקר שתהיה היום מסיבת עיתונאים, שיוכל להגיד ניצחנו".

אשר תהה, "מה יקרה בעוד שנה? עוד שנתיים? עוד שלוש? האם זה יביא יותר חרדים לצבא? התשובה היא לא, אבל זה לא משנה, כיוון שמסיבת העיתונאים היום היא החשובה".

"אני בצר לי, רוצה לנצל במה זו, ולפנות לאיש יקר, שמייצג הרבה אנשים, אני רוצה לפנות אליך יו"ר ההסתדרות, מר עופר עיני, בשם הרבה אנשים, מיליוני אנשים, ממעמד הביניים ומהמעמד החלש, אנו מבקשים שתהיה יו"ר ההסתדרות של האזרחים, של כולם. אנו צריכים מישהו חזק מישהו שיכול לכוחנות היהירה שקיימת כיום במשרד האוצר", הוסיף אשר.

לדבריו, "אנחנו רוצים להתאגד בהסתדרות כאזרחים, תבוא לפגישה אחת או שניים, ובמסיבת עיתונאים שאחר כך יסביר שר האוצר, שהוויכוח היה כל כך קשה ובסוף הגיעו לפשרה היסטורית כזו או אחרת. אנחנו צריכים להיות מאוגדים בהסתדרות, עופר עיני ייצג אותנו, ואז אולי נצליח לעצור את זה. אנו מבטיחים אולי אפילו לחגוג את האחד במאי לצורך העניין הזה, העיקר שזה יהיה מישהו שיש לו כוח לעצור את הגזרות המשתוללות האלה בלי שום תוכנית תוצאתית שמישהו בדק מה יקרה פה במדינה שנה או שנתיים אחרי התוכנית הזאת".

"כך אנו בטוחים שהגיבור על החלשים ירד מהעניין מהר וידע להסביר זאת כהישג. לך מר עיני, יש שאלטר ביד, לנו אין. בא תייצג את העם כולו, חילונים, חרדים, דתיים, וערבים. אנו צריכים יו"ר הסתדרות של האזרחים", חתם אשר את הנאום.