תג מחיר
תג מחירצילום: פלאש 90

לאחר פסיקת בימ"ש השלום אתמול לשחרר 4 מתוך חמשת החשודים בהצתה בהר חברון, ערערה המשטרה לבימ"ש המחוזי על ההחלטה.

שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, רבקה פרידמן פלדמן, דחתה את הערר, בטענה כי אין ביסוס לקשירת החשודים למעשה. מחר (שישי) יתקיים הדיון בערעור עמותת 'חננו' על הארכת מעצרו של העצור האחרון.

נזכיר, כי שלשום (שלישי) פינו והרסו כוחות של צה"ל בית בחוות גלעד בו גרו זוג צעיר ותינוק בן חודשיים. לדברי המשטרה בתגובה להרס שרפו יהודים שדה של ערבים.

כשעתיים לאחר ההצתה עצרו כוחות משטרה, שנפרסו באזור על מנת למנוע פגיעה בערבים, רכב ובו חמישה נערים יהודים בחשד שהיו מעורבים בהצתה.

אתמול (רביעי) הובאו הנערים לבימ"ש השלום בירושלים שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם ב-7 ימים. השופט חן אביטל דחה את הבקשה תוך שהוא קובע כי אין כל בסיס לקשירת הנערים למעשה.

השופט הורה לשחרר 4 מתוך חמשת הנאשמים בעוד שאת מעצרו של בעל הרכב, שנטען כי רכבו נצפה באזור בזמן ההצתה, האריך אביטל עד ליום ראשון בכדי לאפשר למשטרה למצות את החקירה. המשטרה הודיעה כי תערער על ההחלטה וביקשה כי השחרור יעוכב עד הערר, בקשה שאושרה ע"י השופט. במקביל הגיש עו"ד עדי קידר, סנגורם של הנערים מטעם עמותת 'חננו', ערר על הארכת מעצרו של הנהג.



היום כאמור, דחה ביהמ"ש המחוזי את ערעורה של המשטרה תוך שהוא מאמץ את קביעותיו של בימ"ש השלום. הדיון בערר שהוגש ע"י עמותת 'חננו' על הארכת מעצרו של החשוד החמישי, יידון מחר בבוקר בבימ"ש המחוזי בירושלים.



בתגובה לשחרור אמר עו"ד עדי קידר שייצג את החמישה מטעם 'חננו' כי, "ביהמ"ש המחוזי דחה את ערר המשטרה תוך שהוא מחזק את החלטת ביהמ"ש השלום לפיה הראיות החשודים הינן בעיתיות. עצם הגשת הערר והמעצר בכללותו הוא עוד יוזמה של היחידה החדשה שמנסה לספק ולייצר לעצמה עבודה על גבם של הנערים".