אחד הציורים בתערוכה
אחד הציורים בתערוכהחנה שמרלינג

סיפורו של נועם ליבוביץ' הי"ד שנרצח בפיגוע בחנוכה בדרכו מהבסיס הביתה לפני כעשר שנים מובא בתערוכה ייחודית המוצגת במכללת אורות ישראל באלקנה.

בתערוכה מוצגות יצירותיה של חנה שמרלינג, מרצה במכללה לחינוך מיוחד. שמרלינג הקדישה פינה מיוחדת בתערוכה לזכרו של נועם ליבוביץ' לאחר שאחד מציוריה נולד בעקבות סיפור על נועם.

במהלך טקס ייחודי שנערך לזכרו של נועם באלקנה, המקום בו גדל, כל אחד מבני המשפחה סיפר על נועם סיפורים קטנים מהחיים. אחד מהדוברים היה אביו של נועם שסיפר על החיזוק והעידוד שנתן נועם לחייליו מספר ימים קודם לכן כשעמדו לצאת לתחרות. כדי לחזק אותם לקראת היציאה לתחרות, הוא סיפר להם סיפור על קבוצת עצים העומדת יחד כנגד הרוח. התיאור היה כל כך ציורי שחנה התחילה בדמיונה לאייר את הסיפור. איור שנגמר בציור אמיתי ובתערוכה שלמה.

חנה, גם היא בת הייישוב אלקנה, מספרת, " נועם אמר לחיילים – אתם כולכם מאותו מקור ועודד אותם להרגיש שלא משנה מי ינצח, כולם יחד גוש אחד, חלק אחד,צריך לפרגן אחד לשני".

ציורים רבים של חנה מתחילים בעקבות סיפור ששמעה או חוויה שעברה, "הציור מהווה בשבילי ביטוי רגשי, מה שעובר עליי בחויותיי אני מעבירה לצבעים ולציורים".

בציורים של חנה הרבה אור, מבט חיובי, צבע ירוק ומים. גם את הזכרונות מגוש קטיף ביטאה בציור אופטימי, "הכלה של אחותי סיפרה לי שגוש קטיף הוא בשבילה חלום ילדות נעים וביקשה שאני יצייר לה משהו שיזכיר לה את המקום, ציירתי לפי מה שהיא סיפרה לי על הדקלים והנופים, ציור של זיכרון".

אצל חנה הציור הוא תחביב, ביום היא מרצה במכללת אורות ישראל באלקנה ומלמדת מבוא להוראה מתקנת, ליקויי למידה, אבחון וטיפול בליקויי למידה ועוד ובלילות היא מציירת, "במהלך החיים היו לי תקופות יותר עמוסות בהן ציירתי פחות ותקופות יותר טובות. מה שמעודד אותי להמשיך הוא הפרגון של המשפחה, הילדים שלי מאוד אוהבים את הציורים וגם המשפחה המורחבת".

הציור ליווה את חנה גם ככלה צעירה, "כשהתחתנו בעלי עבד בערבים והייתי מחכה לו ומציירת באקוורל, זה חומר שתמיד אפשר להוציא ולצייר בקלות".

ואיך הכול התחיל? "אהבת המכחול והצבעים היתה לי מילדות. היתה לנו בבית הספר היסודי מורה לציור שמאוד התחברתי אליה והיא ארגנה לנו חוג שציירנו בחוץ. גם ההורים שלי תמיד התפעלו מהציורים ותלו אותם וזה מאוד עודד אותי. חוויה מכוננת שהיתה לי היתה כשלקחו אותנו לבקר בתערוכה של ציורי ואן גוך בתל אביב,העוצמה של הצבעים והצורות,חשתי אותה בכל נימי נפשי וזה השאיר עליי את רישומו".

חמה מודה למכללה שנתנה בית לתערוכה, " מאוד התרגשתי שהמכללה מפרגנת. גם נשיא המכללה פרופ' גוטל כששמע שאני מציירת וגם מנהלת הספריה עמליה צורן. כולם מאוד פירגנו".

פרופסור נריה גוטל נשיא המכללה מזמין את הציבור לבוא ולהתרשם מהתערוכה, "אנו רואים במכללה מוסד להשכלה גבוהה המפתח את הסטודנטיות מכל הבחינות, הן מהבחינה האינטלקטואלית-תורנית וחינוכית והן מהבחינה היצירתית-פנימית. ברוך ה' ניחנו בסגל מוכשר שלא רק יודע להרצות ברמה גבוהה, אלא אף ליצור, לצייר ולפסל. זו כבר התערוכה השלישית שמוצגת אצלנו בספריה, וקבענו "חזקה". אנו שולחים ברכה לד"ר חנה שמרלינג ומזמינים את הציבור הרחב לבוא ולהתרשם".

התערוכה מוצגת בספריית מכללת אורות ישראל באלקנה עד ספטמבר.