סופרלנד
סופרלנדצילום: פלאש 90

פארק השעשועים "הסופרלנד" בראשון לציון תחת מתקפה תקשורתית לאחר שסירב לשלב בתוך הפארק קבוצות יהודיות וערביות.

ארגוני שמאל קיצוני מיהרו לגנות את הפארק ויש שכבר קראו להחרימו בשל גזענותו לכאורה. גם שורה ארוכה של פוליטיקאים ממהרים לגנות את הפארק עוד בטרם בדקו לעומק את הטענות.

הורים רבים מספרים לערוץ 7 ביממה האחרונה על תופעות חוזרות ונישנות של תגרות בלתי פוסקות בין יהודים לערבים בתוך הפארק כמו בפארקים אחרים בישראל.

מורה באחד מבתי הספר שחושש להתראיין בשמו המלא מספר על "גסות ואלימות" מצד קבוצות ערביות שהופכות את ימי הכיף לתלמידים ליום רע ואלים.

"לא פעם אנחנו מגיעים לפארקים עם עשרות תלמידים. קבוצות ערביות בהרבה מקרים מתחילות להתגרות בתלמידים היהודים. צעירים ערבים מקללים, מגדפים ומנסים להגיע לתגרה פיזית. עלינו לחזק את הסופרלנד בהחלטתו. אי אפשר להיכנע לשמאל הקיצוני המנסה לחבל בפארק שבסך הכל ביקש לקיים ימים נפרדים כדי להימנע מאלימות מיותרת".

מורה אחר סיפר לערוץ 7 על פארק "קפצובה" הסמוך לירושלים שם לאחרונה  התרבו התגרות בין קבוצות יהודיות לערביות. "התלמידים הערבים מגדפים, מקללים ומתנהגים בגסות כלפי יהודים. אנחנו לא יכולים לקיים ימי כיף אם הפארקים מעורבים. זו המציאות ואין בילתה".

לדבריו, "התקשורת השמאלנית כהרגלה מנסה לעוות את המציאות ולהציג תמונות של ילדים ערבים מסכנים שלא הורשו להיכנס לפארק כזה או אחר אבל זו האמת וזו התמונה. אין פה שום גזענות".

פרשת הסופרלנד החלה לאחר שבשבוע שעבר מורה בית הספר איג'אל ל"ב ביפו, חאלד שקרה, פנה לפארק השעשועים כדי לברר מתי יהיה פנוי לקבל את תלמידיו. התשובה המקורית ב-17-19ביוני, השתנתה ברגע שהמזכירה שענתה לו גילתה שמדובר בבית ספר ערבי. לאחר פחות משעה, כך סיפר בעמוד הפייסבוק שלו, התקשר שוב לסופרלנד תחת שם בדוי, אייל, ואז, ענו לו כי אותם תאריכים ביוני דווקא כן פנויים.

בסופרלנד הסבירו אתמול בתגובה כי הפארק מקבל בתי ספר יהודים בימים נפרדים מבתי ספר ערבים.