חברת הכנסת שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי), התייחסה בדף הפייסבוק שלה לסערה התקשורתית שנוצרה סביב בחירת הרבנים הראשיים לישראל.


מועלם מבקשת להבהיר את השקפתה בעניין המועמדים המועדפים עליה לכהונת הרב הראשי, וציינה כי התקופה האחרונה היתה רוויה במאבקים ובספינים.


"לצערי הרבה קידוש ה' לא יצא מכל ההתפתחויות הללו, מצאתי לנכון להבהיר באופן הכי ברור את דעתי והשקפת עולמי בסוגיות הניצבות על הפרק".



לדבריה, הרב יעקב אריאל הוא המועמד "הנכון והראוי" לכהן כרב הראשי לישראל. "הרב אריאל, מזקני וחכמי הדור ומראשי הציונות הדתית היה מנהיג בכבוד ובהדר את הרבנות הראשית לישראל. זו הסיבה שתמכתי ב'דיל', כמו יתר חברי הבית היהודי, 'דיל' שבסופו היה אמור הרב אריאל להיבחר.


"לצערנו הרב, הדבר לא הסתייע, מסיבות רבות שונות ומשונות, בעיקר פוליטיות נטו. משנפל הפור הזה שהרב אריאל לא ייבחר לרב הראשי, ומשאין, נכון לעת הזו החלטה ברורה וחד משמעית של הסיעה אני מתייצבת באופן ברור בפני הציבור ומבקשת להביע את תמיכתי ברב שמואל אליהו וברב דוד סתיו. שניהם ראויים לתפקיד וראויים להוביל את נושאי הרבנות והדת במדינה", כתבה מועלם.



ח"כ מועלם התייחסה להיעדרות מההצבעה על 'חוק שטרן'. "מכיוון שאינני נוהגת להתחמק מאחריות ומקבלת הכרעות, אני מבקשת להבהיר שלא נכחתי בהצבעה רק מסיבות אישיות ובריאותיות, וכל טענה אחרת איננה אמת".


"נבחרתי לכנסת לאחר בחירות בפריימריז של 'הבית היהודי', ומתוך כך נבחרתי בבחירות לייצג את כלל ישראל. כולם שולחיי. כולם. יש בהם כאלה ואחרים מכל גווני ורבדי החברה הישראלית. תפקיד ח"כ מחייב קבלת הכרעות והחלטות בנושאים שונים ומגוונים".


מועלם הבהירה כי בחלק מן הנושאים היא מוצאת לנכון להתייעץ עם הרבנים ובייחוד בנושא הרבנים הראשיים. "זה בדיוק שיקול הדעת שלי מתי להתייעץ ולערב ומתי לא. זה בדיוק המנדט שלי והבחירה שלי כשליחת ציבור. מאז ומעולם, גם בתפקידיי הציבוריים לפני שנבחרתי לכנסת, פעלתי בתחומים שונים למען נשים. כל סוגי הנשים ומכל המגזרים- נשואות, אלמנות, חד הוריות, מסורבות גט, יהודיות וערביות וכן הלאה.


"פעילותי רבת השנים הזו היא מן המפורסמות שאינן צריכות ראיה. למען האוכלוסייה הזו אמשיך לפעול בכל הכלים הפרלמנטריים והציבוריים העומדים לרשותי. מלעיזים כאלה ואחרים המנסים בלשון החבר'ה 'לעשות עלי סיבוב תקשורתי' או 'לגזור עלי קופון', לא יסיטו אותי מהחתירה ליעדים שלשמם נבחרתי".


אלו לא ימים קלים לציונות הדתית, הודתה ח"כ מועלם, אך מנהיגות, לדבריה, נבחנת גם בימים כאלה.