פסל? אייל ינון
פסל? אייל ינוןפלאש 90
היועץ המשפטי של הכנסת, עורך הדין איל ינון, מזכיר לחברי הכנסת כי אין הכרח למנות נשים לוועדה לבחירת שופטים ולבחירת דיינים.

את הדברים כתב ינון לקראת ההצבעה החשאית שתיערך ביום שני הקרוב, בה יבחרו הח"כים את נציגי הכנסת בוועדות הללו.

"על הכנסת לבחור שני נציגים לוועדה לבחירת דיינים, מבין שישה חברי כנסת שהציגו את מועמדותם", הזכיר ינון לח"כים במכתב שהופץ על ידי מרכז רקמן לקידום מעמד האישה.

"אבקש ליידע את חברי הכנסת כי תלויות ועומדות בבג"ץ שתי עתירות שעניינן דרישה לייצוג הולם לנשים בוועדה לבחירת דיינים, זאת במיוחד לאור העובדה שנשים אינן יכולות לשמש כדיינים בבתי הדין הרבניים, שהחלטותיהם משפיעות רבות על מעמדן וזכויותיהן של נשים".

על פי עמדת היועץ המשפטי, על אף החשיבות שבמתן ייצוג הולם לנשים בוועדות, "אין כיום חובה שבדין על חברי הכנסת לבחור דווקא באישה כנציגת הכנסת בוועדה, וכי הוראות הייצוג ההולם בחוק שיווי זכויות האישה אינן חלות על הליך הבחירה בכנסת, בין היתר משום שהחוק החריג מפורשות מינוי נציגים או חברים 'המכהנים בגוף בתוקף היותם נבחרי ציבור'".

ינון הדגיש כי הוא מפיץ את עמדתו בעקבות הנחיה של בית המשפט העליון, לפיה "יש להפנות את תשומת לב חברי הכנסת לקראת הליך הבחירה, לחשיבות הייצוג ההולם של נשים בוועדה", הסביר ינון.